Σάββατο 19 Μαρτίου 2011

Χρονολόγιο:Σαν σήμερα 19 Μαρτίου...

Γεγονότα
1831: Η πρώτη ληστεία σε τράπεζα λαμβάνει χώρα στη Νέα Υόρκη. Οι ληστές φεύγουν από τη City Bank με 245.000 δολάρια.

1896: Πρεμιέρα του «Κοντσέρτου για τσέλο, έργο 104» του Αντονίν Ντβόρζακ στο Λονδίνο στο Λονδίνο. Πρόκειται για το πιο πολυπαιγμένο έργο στην ιστορία του βιολοντσέλου.

1917: Το αμερικανικό ανώτατο δικαστήριο αποφασίζει ότι οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο πρέπει να δουλεύουν 8 ώρες την ημέρα.

1939: Καθιερώνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα το «δεκαήμερο φτήνιας» στα καταστήματα της χώρας.

1947: Η εθνική μας ομάδα μπάσκετ επικρατεί στην Κωνσταντινούπολη της αντίστοιχης τουρκικής με 34-30, πετυχαίνονται την πρώτη εκτός έδρας νίκη της.

1983: Η «17 Νοέμβρη» δολοφονεί τον εκδότη της «Βραδυνής» Τζώρτζη Αθανασιάδη.

Γεννήσεις
1906: Άντολφ Άιχμαν, διευθυντής εβραϊκών υποθέσεων των Ναζί και από τους πρωτεργάτες του ολοκαυτώματος. [θαν. 1/6/1902]

1848: Γουάιτ Ερπ, σερίφης της Άγριας Δύσης. [θαν. 13/1/1929]

1958: Δημήτρης Κουφοντίνας, έλληνας τρομοκράτης, ηγετικό στέλεχος της 17Ν.

Θάνατοι
1900: Ελένη Μπούκουρα - Αλταμούρα, η πρώτη ελληνίδα ζωγράφος. [γεν. 1821]

1950: Έντγκαρ Ράις Μπάροους, αμερικανός συγγραφέας. («Ταρζάν») [γεν. 1/9/1875]

1997: Βίλεμ ντε Κούνινγκ, ολλανδοαμερικανός ζωγράφος, ηγετική μορφή του αφηρημένου εξπρεσιονισμού. [γεν. 24/4/1904]

By:''Σαν Σημερα''

Η συσκευή που κόβει την πείνα

Ο γαστρικός βηματοδότης είναι το νέο όπλο που υπόσχεται να κερδίσει τη μάχη ενάντια στην παχυσαρκία.Η συσκευή που εμφυτεύεται στο τοίχωμα του στομάχου κατορθώνει την απώλεια βάρους μειώνοντας το αίσθημα της πείνας...Το Intrapace, όπως λέγεται η συσκευή που έχει κατασκευαστεί από αμερικανική εταιρεία και πήρε πριν από λίγο καιρό το πράσινο φως για χρήση και στις χώρες της Ε.Ε., αποτελείται από ένα διεγέρτη κι έναν ανιχνευτή, κατά τα πρότυπα του βηματοδότη της καρδιάς. Τα δύο ηλεκτρόδια εμφυτεύονται από τον χειρουργό στο τοίχωμα του στομάχου. Οταν ο ασθενής τρώει ή πίνει, ο διεγέρτης αρχίζει να στέλνει μικρής έντασης ηλεκτρικές ωθήσεις.Δεδομένου ότι η όρεξη ελέγχεται εν μέρει από τα σήματα που εκπέμπονται στον εγκέφαλο μέσω των νεύρων που βρίσκονται γύρω από το στομάχι, η συγκεκριμένη τεχνική «κοροϊδεύει» τα δύο αυτά όργανα δίνοντας ψεύτικη αίσθηση κορεσμού. Αποτέλεσμα αυτού είναι ο ασθενής να χορταίνει πιο γρήγορα απ’ ό,τι συνήθως, οπότε και να τρώει λιγότερο.Οι ασθενείς στους οποίους έχει δοκιμαστεί ήδη ο γαστρικός βηματοδότης κάνουν λόγο για «γαργαλητά» στο στομάχι, αλλά τίποτα δυσάρεστο, όταν αυτός λειτουργεί. Μέχρι στιγμής το Intrapace έχει εμφυτευτεί σε 65 παχύσαρκους, οι οποίοι τον έχουν τουλάχιστον ένα χρόνο και οι περισσότεροι από αυτούς έχουν ήδη χάσει το 20% του βάρους τους χωρίς να το ξαναπάρουν. Η μπαταρία αυτού του βηματοδότη έχει αυτάρκεια γύρω στα πέντε χρόνια, ωστόσο είναι στο χέρι του ασθενούς αλλά και του θεράποντα ιατρού του να αποφασίσει πόσο θέλει να αφήσει τη συσκευή να του ελέγχει την όρεξη. Ενα ακόμα θετικό αυτής της συσκευής είναι ότι χάρη στον ανιχνευτή της μπορεί να καταγράψει τις διατροφικές συνήθειες του ασθενούς αλλά και το κάθε πότε γυμνάζεται, και να αποστέλλει τα δεδομένα αυτά στον υπολογιστή του γιατρού μέσω τεχνολογίας wi-fi! Προς το παρόν η συσκευή αυτή θα χρησιμοποιείται από ειδικά κέντρα στη Βρετανία, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Ισπανία. Το κόστος της εμφύτευσης υπολογίζεται ότι θα ανέρχεται σε 14.000 με 16.000 ευρώ.
Κ. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ
espressonews

Σύννεφα πολέμου πάνω από τη Μεσόγειο

Οι δυνάμεις του Καντάφι σφυροκοπούν τη Βεγγάζη
Αναφορές για επίθεση στο κέντρο της πόλης με πυρά πυροβολικά από τις δυνάμεις του Καντάφι. Νωρίτερα, στρατιωτικό αεροσκάφος βομβάρδισε περιοχές της Βεγγάζης. Πληροφορίες από την κυβέρνηση κάνουν λόγο για επίθεση από την πλευρά των αντικαθεστωτικών. Επιτάχυνση της διεθνούς παρέμβασης ζητά το Εθνικό Λιβυκό Συμβούλιο.
Οι πιστές στο Λίβυο ηγέτη Μουάμαρ Καντάφι δυνάμεις εισήλθαν στην ελεγχόμενη από τις αντικαθεστωτικές δυνάμεις Βεγγάζη, μετέδωσε το Αλ Τζαζίρα επικαλούμενο τον ανταποκριτή του στην περιοχή.
Σύμφωνα με το αραβικό τηλεοπτικό δίκτυο, οι δυνάμεις του Καντάφι εισήλθαν στα δυτικά προάστια της πόλης, ενώ επίθεση με πυρά πυροβολικού δέχεται το κέντρο της Βεγγάζης. Μάλιστα, κάτοικος της Βεγγάζης τον οποίο επικαλείται το Reuters δήλωσε για τις εκρήξεις και για το μαχητικό αεροσκάφος που ακούσθηκαν στη Βεγγάζη ότι οι δυνάμεις του Καντάφι βομβαρδίζουν το προπύργιο των αντικαθεστωτικών δυνάμεων.

Εκατοντάδες άνθρωποι εγκαταλείπουν τη Βεγγάζη
Εκατοντάδες άνθρωποι εγκαταλείπουν τη Βεγγάζη, ενώ εκπρόσωπος των αντικυβερνητικών δυνάμεων δήλωσε στο Αλ Αραμπίγια ότι βομβαρδίστηκε η πόλη Ζιντάν της δυτικής Λιβύης από τις δυνάμεις του Καντάφι και ότι πέντε οβίδες έπεσαν στα περίχωρά της.

Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι δέχεται επιθέσεις
Την ίδια στιγμή, όπως μεταδίδει το λιβυκό πρακτορείο ειδήσεων οι πιστές στον Καντάφι δυνάμεις δέχονται επίθεση από συμμορίες της Αλ Κάιντα κοντά στη Βεγγάζη, αντικρούοντας τις πληροφορίες από τις αντικαθεστωτικές δυνάμεις ότι η πόλη δέχεται επίθεση από τα κυβερνητικά στρατεύματα.

«Συμμορίες της Αλ Κάιντα επιτίθενται σε μονάδες των ενόπλων δυνάμεων που σταθμεύουν δυτικά της Βεγγάζης», μετέδωσε το Jana.
«Αυτές οι τρομοκρατικές συμμορίες χρησιμοποίησαν ελικόπτερα και ένα μαχητικό αεροσκάφος για να βομβαρδίσουν τις ένοπλες δυνάμεις μας, παραβιάζοντας κατάφωρα τη ζώνη εναέριου αποκλεισμού που επέβαλε το Συμβούλιο Ασφαλείας», πρόσθεσε το Jana επικαλούμενο πηγές του υπουργείου Αμυνας. Το καθεστώς υποστηρίζει ότι οι αντικυβερνητικοί είναι μέλη της Αλ Κάιντα.

Καντάφι: Η Δύση δεν έχει δικαίωμα να επέμβει
Οι διεθνείς δυνάμεις δεν έχουν το δικαίωμα να επέμβουν στη Λιβύη και θα μετανιώσουν εάν αναμιχθούν στις εσωτερικές της υποθέσεις, διεμήνυσε ο λίβυος ηγέτης Μουάμαρ Καντάφι στους ηγέτες της Δύσης σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της λιβυκής κυβέρνησης Μούσα Ιμπραχίμ. Σύμφωνα με τον Καντάφι, οιαδήποτε στρατιωτική επέμβαση της Δύσης κατά της Λιβύης θα είναι «πραγματική επίθεση». «Είναι άδικο, αυτή είναι καθαρή επίθεση» αναφέρει ο Καντάφι σε επιστολή του προς τη Γαλλία, τη Βρετανία και τον ΟΗΕ.Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της λιβυκής κυβέρνησης, ο Καντάφι σε χωριστή επιστολή του προς τις ΗΠΑ τονίζει ότι «ο ίδιος και ο λαός του είναι έτοιμοι να πεθάνουν για να υπερασπιστούν τη χώρα τους».

Έκκληση από το Εθνικό Λιβυκό Συμβούλιο στη διεθνή κοινότητα
Ο επικεφαλής του Εθνικού Λιβυκού Συμβουλίου δήλωσε ότι η διεθνής κοινότητα πρέπει να ενεργήσει γρήγορα για να προστατεύσει τους πολίτες από τις δυνάμεις του Μουάμαρ Καντάφι που βομβαρδίζουν τη Βεγγάζη. «Αυτή τη στιγμή η Βεγγάζη βομβαρδίζεται από το πυροβολικό και δέχεται επίθεση με ρουκέτες. Η διεθνής κοινότητα καθυστερεί να επέμβει για να σώσει τους πολίτες από τις δυνάμεις του Καντάφι», δήλωσε ο Μουσταφά Αμπντέλ Τζαλίλ στο Τζαζίρα. "Σήμερα θα γίνει καταστροφή στη Βεγγάζη εάν η διεθνής κοινότητα δεν εφαρμόσει τις αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας. Απευθύνουμε έκκληση στη διεθνή κοινότητα, σε όλο τον ελεύθερο κόσμο, να εμποδίσει την εξόντωση του λαού από το τυραννικό καθεστώς», τόνισε ο Τζαλίλ.

Κατάρριψη στρατιωτικού αεροσκάφους πάνω από τη Βεγγάζη
Εν τω μεταξύ, ένα μαχητικό αεροπλάνο που βομβάρδιζε νωρίτερα περιοχές της Βεγγάζης κατερρίφθη πάνω από την πόλη και συνετρίβη στο έδαφος, μετέδωσαν το Γαλλικό Πρακτορείο και το Reuters. Το μαχητικό αεροσκάφος βομβάρδισε σήμερα το πρωί περιοχή της νοτιοδυτικής Βεγγάζης, ενώ από την πληγείσα περιοχή υψώνονται δυο στήλες καπνού. Εκρήξεις ακούγονταν στη διάρκεια της νύχτας χωρίς να μπορεί να προσδιοριστεί εάν επρόκειτο για βομβαρδισμούς ή για πυρά αντιαεροπορικών συστοιχιών.Tο καθεστώς της Τρίπολης κατηγόρησε τη νύχτα τις αντικαθεστωτικές δυνάμεις ότι παραβιάζουν την κατάπαυση του πυρός με επιθέσεις εναντίον των πιστών στον Καντάφι δυνάμεων στην περιοχή Αλ Μαγκρούν, περίπου 80 χλμ νοτίως της Βεγγάζης.Σύμφωνα με το Λίβυο υφυπουργό Εξωτερικών, «ο στρατός δεν επιχειρεί εναντίον τους για να μην παραβιάσει την κατάπαυση του πυρός που κήρυξε χθες η Τρίπολη». Ωστόσο, οι ΗΠΑ υποστηρίζουν ότι η κατάπαυση του πυρός δεν τηρείται από το καθεστώς.

Επίθεση με βλήματα όλμου εξαπέλυσαν στη Μιζουράτα
Οι λιβυκές δυνάμεις, πιστές στον Μουάμαρ Καντάφι, εξαπέλυσαν νωρίς σήμερα επίθεση με βλήματα όλμου στην πόλη Μιζουράτα που βρίσκεται υπό τον έλεγχο των αντικαθεστωτικών και η πόλη εξακολουθεί να μην έχει προμήθειες νερού, σύμφωνα με τη μαρτυρία ενός κατοίκου.«Εκείνοι (οι δυνάμεις του Καντάφι) βομβάρδισαν την πόλη με τέσσερα ή πέντε βλήματα όλμου νωρίς σήμερα. Η κατάσταση είναι σχετικά ήρεμη τώρα. Αλλά παραμένουν στα περίχωρα της πόλης και το νερό στη Μιζουράτα είναι ακόμα κομμένο», είπε ο κάτοικος, ονόματι Μοχάμαντ, τηλεφωνικώς στο Ρόιτερς από την πόλη, όπου βρίσκεται.Αξιωματούχοι της λιβυκής κυβέρνησης αρνούνται ότι επιτέθηκαν στους αντικαθεστωτικούς και υποστηρίζουν ότι τηρούν την κατάπαυση του πυρός. Οι πληροφορίες από τη Μιζουράτα δεν μπορούν να επιβεβαιωθούν καθώς οι αρχές στην Τρίπολη απαγορεύουν στους δημοσιογράφους να πλησιάσουν στην πόλη.

Η Τρίπολη δηλώνει ότι έχει καθηλώσει όλα τα πολεμικά αεροπλάνα
Η Λιβύη έχει καθηλώσει στο έδαφος όλα τα πολεμικά αεροσκάφη της και σέβεται την κατάπαυση του πυρός, δήλωσε σήμερα στο ραδιόφωνο του BBC ο Λίβυος υφυπουργός Εξωτερικών Χάλεντ Καΐμ. «Όλα τα λιβυκά πολεμικά αεροπλάνα είναι τώρα εκτός λειτουργίας γιατί σεβόμαστε την κατάπαυση του πυρός», δήλωσε ο Λίβυος αξιωματούχος στις δηλώσεις που έκανε στο BBC πριν από τις πληροφορίες για κατάρριψη μαχητικού αεροσκάφους πάνω από τη Βεγγάζη. «Η κατάπαυση του πυρός είναι πραγματική και αξιόπιστη. Θέλουμε να έλθουν παρατηρητές το συντομότερο», τόνισε.
kathimerini/ ΑΠΕΜΠΕ

Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011

Η επανάσταση των σχολείων

Tου Πασχου Μανδραβελη

Ο μητροπολίτης Σερβίων και Κοζάνης ανακάλυψε το μυστικό του Μνημονίου. Υπογράφτηκε για να πληγεί η Ορθοδοξία! Εξ ου και το πάγωμα στις προσλήψεις ιερέων.
Ετσι ετοιμάζει αντιμνημονιακό συλλαλητήριο πιστών στο κτίριο της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας! Η Ορθοδοξία πάνω απʼ όλα, και ειδικά η φράση του Ευαγγελίου για «τα καλά και συμφέροντα» και όχι για «ταις ψυχαίς ημών». Μόνο που στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας υπάρχει -όπως, εξάλλου και σε ολόκληρη την Ελλάδα- συνωστισμός διαδηλώσεων. Γονείς και καθηγητές, σε αγαστή συνεργασία με τοπικούς πολιτευτές, διαδηλώνουν κατά των συνενώσεων εκείνων των σχολείων που έχουν περισσότερους καθηγητές από μαθητές. Αρνούνται να δεχθούν ότι σχολεία που δεν έχουν λόγο ύπαρξης δεν κοστίζουν μόνο στον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά και στη μόρφωση των παιδιών. Στην επαρχία Βοΐου, για παράδειγμα, υπάρχουν Γυμνάσια και Λύκεια σε κάθε κωμόπολη (Σιάτιστα, Εράτυρα, Γαλατινή, Τσοτύλι, Πεντάλοφος και Νεάπολη). Ολες οι προτεινόμενες συνενώσεις αφορούν χωριά που απέχουν μόλις οκτώ χιλιόμετρα. Παρʼ όλα αυτά, δήμαρχοι -νυν κι αποτυχόντες υποψήφιοι- σήκωσαν το μπαϊράκι της επανάστασης. Είναι σίγουρο δε ότι μόλις τελειώσουν το επαναστατικό τους καθήκον θα αρχίσουν να ελεεινολογούν τον κ. Πάγκαλο, ο οποίος είπε «μαζί τα φάγαμε στο πλαίσιο ενός φαυλοκρατικού συστήματος».
Φυσικά, «όπου λούφα και αναταραχή, η ΟΛΜΕ είναι πρώτη»..... Βολικά κήρυξε τρίωρη στάση εργασίας την Παρασκευή -για να γίνει το Σαββατοκύριακο τριήμερο- προσθέτοντας άλλη μία στις 19 κινητοποιήσεις που έκανε από την αρχή αυτής της σχολικής χρονιάς. Να σημειώσουμε εδώ ότι από την έναρξη αυτού του σχολικού έτους χάθηκε πάνω από το ένα τρίτο των εργάσιμων ημερών: από τις 115 ημέρες οι 41 ήταν γιορτές, διακοπές και απεργίες.
Αλλά γιʼ αυτό το σκάνδαλο δεν ευαισθητοποιήθηκε κανένας γονέας. Ουδείς, επίσης, ξεσηκώθηκε για το γεγονός ότι έχουμε αναλογικά με τους μαθητές τους περισσότερους καθηγητές σε ολόκληρο τον ΟΟΣΑ και τους χαμηλότερους δείκτες εκπαίδευσης. Οι γονείς το μόνο που θέλουν είναι να έχουν το κτίριο στο χωριό τους, άσχετα αν εκεί μία στις τρεις μέρες δεν γίνονται μαθήματα και τα παιδιά τους βγαίνουν ξύλα απελέκητα. Είναι οι προτεραιότητες κάθε κοινωνίας που φαίνονται ανάγλυφα και στις κινητοποιήσεις των γονέων και μαθητών σε κάποια σχολεία της Πιερίας. Εκεί γίνεται αποχή από τα μαθήματα από το νηπιαγωγείο μέχρι την Δευτέρα Λυκείου. Οπως εξήγησε ένας τοπικός δήμαρχος, τα παιδιά της τρίτης θέλουν να δώσουν εξετάσεις...

Λάδι: Πως η Ισπανία βάζει τα γυαλιά στην Ελλάδα

Καλά να πάθουμε. Ξεκινάω επιθετικά γιατί στην Ισπανία, κάνουν ολοκληρωμένη ενέργεια προώθησης του ελαιολάδου στην Ευρώπη... αλλά και στην Κίνα (!!) και εμείς στην Ελλάδα σαν τους βλάκες, ακόμη ψαχνόμαστε! Ξέρετε ποιος χρηματοδότησε την καμπάνια της Ισπανίας; Η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Υπουργείο Γεωργίας τους! Εμείς;;:
Αντιγράφω την ανακοίνωση του ΣΕΔΗΚ: «Ενώ εμείς στην Ελλάδα αναλωνόμαστε σε συζητήσεις και αναποτελεσματικές επικοινωνιακές ενέργειες για δήθεν προώθηση του ελαιόλαδου, η Ισπανία προχώρησε σε ουσιαστικές και μεθοδευμένες ενέργειες υποσκελίζοντας ακόμη και την Ιταλία σε εξαγωγές και καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση σε πολλές διεθνείς αγορές. Αυτό βέβαια το πέτυχε σχεδιάζοντας και υλοποιώντας συγκεκριμένα και στοχοποιημένα προγράμματα προωθητικών προσπαθειών και όχι αυτοσχεδιάζοντας με ανταλλαγή επισκέψεων καλής θέλησης στελεχών της Κυβέρνησης ή της Αυτοδιοίκησης σε διάφορες χώρες ή επιχορηγώντας επιχειρήσεις που εκ των πραγμάτων είναι αδύναμες να εξαγάγουν».

Καλά να πάθουμε. Τι θα μπορούσαμε να εξάγουμε, αν όχι τυποποιημένο ελαιόλαδο σαν χώρα;;; Ξέρετε που ήταν επικεντρωμένη η εκστρατεία της Ισπανίας; Στη Μεσογειακή Διατροφή!!! Εμείς, δεν ξέρουμε από αυτά;;; Ή μήπως δεν έχουμε καλύτερο λάδι;; Έπαιξε σε τηλεόραση, εφημερίδες, περιοδικά, παντού! Ακόμη και με χορηγίες! Εμείς τι κάνουμε;; Ασχολείται κανείς με την προώθηση των εξαγωγών ελαιολάδου, ή περιμένουμε να βγούμε από το αδιέξοδο με τις ευχές του Στρος Καν;;;
Η έκθεση αποτελεσμάτων του Προγράμματος για την προώθηση του ελαιολάδου της Ισπανίας σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υποστηρίζει πως περισσότεροι από 25 εκατομμύρια (!!) Ευρωπαίοι ενημερώθηκαν για τα προτερήματα του ισπανικού ελαιολάδου. Μετά από αυτό το τριετές πρόγραμμα έμαθαν για το πόσο καλό είναι το ισπανικό λάδι 13.600.000 Ισπανοί, 4.449.000 Βρετανοί, 6.138.000 Γάλλοι και 767.920 Βέλγοι. Πέρα από τους Ευρωπαίους μάλιστα, αρκετοί παράγοντες της Κινεζικής αγοράς ενημερώθηκαν σε σεμινάρια στην Ισπανία.
Αν με ρωτάτε για την Ελλάδα, νομίζω πως η απάντηση στο πως πάμε είναι η έρευνα που είχα βρει για την κατανάλωση χύμα και τυποποιημένου ελαιολάδου. Ας εμφανιστεί κάποιος υπεύθυνος να απαντήσει: Εξάγουμε λάδι στο εξωτερικό και δεν το ξέρουμε, ή δεν εξάγουμε επειδή το πραγματικά καλό (και ελεγμένο) λάδι δεν το εκτιμάμε ούτε καν στη χώρα μας;
By:xymastoladi

Μέσα στις επόμενες ώρες αρχίζει ο βομβαρδισμός της Λιβύης από το ΝΑΤΟ

- Το ανακοίνωσε η γαλλική κυβέρνηση
- Απαγόρευση πτήσεων αποφάσισε το ΣΑ των Ηνωμένων Εθνών
- “Η Λιβυή δεν φοβάται” είπε ο Σάιφ αλ -Ισλάμ Καντάφι
- Σήμα της Ιντερπόλ προς την Κύπρο για τον Καντάφι
Οι στρατιωτικές επιχειρήσεις στη Λιβύη, μετά την απόφαση του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ, θα ξεκινήσουν "σύντομα", "εντός ολίγων ωρών" και οι Γάλλοι θα συμμετάσχουν σε αυτές, δήλωσε σήμερα ο εκπρόσωπος της γαλλικής κυβέρνησης Φρανσουά Μπαρουέν. "Τα πλήγματα θα αρχίσουν σύντομα. Εντός ολίγων ωρών", δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος στο ραδιοφωνικό δίκτυο RTL χωρίς να διευκρινίσει ακριβώς με ποιόν τρόπο, εναντίον ποιών στόχων και υπό ποιά μορφή θα διεξαχθούν οι επιχειρήσεις. Αυτή η επέμβαση δεν αποτελεί "κατοχή του λιβυκού εδάφους", αλλά "μία επιχείρηση στρατιωτικού χαρακτήρα για να προστατευθεί ο λιβυκός λαός και να του επιτραπεί να φθάσει στην ελευθερία και για να ανατραπεί το καθεστώς Καντάφι", είπε. "Οι Γάλλοι, οι οποίοι ηγήθηκαν των εκκλήσεων για επέμβαση, θα είναι φυσικά συνεπείς και θα συμμετάσχουν στη στρατιωτική επέμβαση", δήλωσε ο Φρανσουά Μπαρουέν προσθέτοντας ότι η απόφαση του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ, η οποία εγκρίνει την προσφυγή στη στρατιωτική βία εναντίον του καθεστώτος Καντάφι, αποτελεί "ένα σημαντικό βήμα στην αντιμετώπιση του πολέμου στη Λιβύη, της σφαγής του λαού του από τον Καντάφι". Ο εκπρόσωπος της γαλλικής κυβέρνησης χαιρέτισε "τον ρόλο του Αραβικού Συνδέσμου", χωρίς τον οποίο "πιθανότατα θα ήταν δύσκολη η κινητοποίηση της διεθνούς κοινότητας" και πρόσθεσε ότι "ακόμη και οι Αμερικανοί τηρούσαν επιφυλακτική στάση". Αναφερόμενος στη Γερμανία είπε ότι το Παρίσι είχε απογοητευθεί ήδη από τη στάση του Βερολίνου στη διάρκεια της συνόδου κορυφής των Βρυξελλών, κατά την οποία δεν ενώθηκε με τη Γαλλία και τη Βρετανία. Η Νορβηγία και η Δανία είναι έτοιμες να συμβάλουν στις στρατιωτικές επιχειρήσεις στη Λιβύη που εγκρίθηκαν τη νύκτα από το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ. Η υπουργός Άμυνας της Νορβηγίας Γκρέτε Φαρέμο και ο υπουργός Εξωτερικών Γιόνας Γκαρ Στόρε δήλωσαν ότι το Οσλο εξετάζει, μαζί με συμμάχους στο ΝΑΤΟ, τους τρόπους συμβολής της Νορβηγίας στις επιχειρήσεις. Ο νορβηγός υπουργός Εξωτερικών υπογράμμισε ότι η Νορβηγία δέχθηκε με ικανοποίηση το γεγονός ότι η απόφαση για την ανάληψη στρατιωτικής δράσης έχει την έγκριση του Συμβουλίου Ασφαλείας και τόνισε ότι ο ΟΗΕ θα συνεργασθεί με τις γειτονικές χώρες της Λιβύης στον Αραβικό σύνδεσμο.Στην Κοπεγχάγη, η υπουργός Εξωτερικών της Δανίας Λένε Εσπερσεν δήλωσε ότι η κυβέρνηση θα ζητήσει "το συντομότερο δυνατόν" εντός της ημέρας την έγκριση της κοινοβουλευτικής επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων για τη συμμετοχή της χώρας με μαχητικά αεροσκάφη F-16 στις επιχειρήσεις στη Λιβύη. Η Πολωνία ανακοίνωσε ότι θα προσφέρει επιμελητειακή υποστήριξη, αλλά αποκλείει τη συμμετοχή της σε μία δύναμη κρούσης στη Λιβύη, σύμφωνα με δήλωση του υπουργού Άμυνας Μπονγκντάν Κλιτς. Το Κατάρ ανακοίνωσε τη συμμετοχή του στις επιχειρήσεις για την επιβολή ζώνης αεροπορικού αποκλεισμού επάνω από τη Λιβύη. "Η Λιβύη δεν φοβάται", δήλωσε ο Σάιφ αλ-Ισλάμ, ένας από τους γιούς του Καντάφι, μετά την απόφαση του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ που προβλέπει αεροπορικές επιθέσεις εναντίον των λιβυκών κυβερνητικών δυνάμεων. “Είμαστε στην πατρίδα μας και μαζί με τον λαό μας. Δεν φοβόμαστε", τόνισε από την Τρίπολη στην εκπομπή News Nightline του αμερικανικού δικτύο ABC. "Δεν θα φοβηθούμε. Δεν θα φοβηθούμε. Δεν θα βοηθήσετε τον λαό αν βομβαρδίσετε την Λιβύη για να σκοτώσετε Λίβυους. Καταστρέφεται τη χώρα μας. Κανείς δεν είναι ευχαριστημένος με αυτό", πρόσθεσε. Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ ενέκρινε απόφαση υπέρ της χρήσης στρατιωτικής ισχύος εναντίον των δυνάμεων του Καντάφι, που ανοίγει το δρόμο για αεροπορικές επιθέσεις στη Λιβύη. Την ίδια ώρα η Ιντερπόλ, με «πορτοκαλί» σήμα της προς την Κυπριακή Αστυνομία, την καλεί να βρίσκεται σε εγρήγορση και να την ενημερώσει, σε περίπτωση, κατά την οποία ο Μουαμάρ Καντάφι, μέλη της οικογένειάς του και στενοί συνεργάτες του, επιχειρήσουν να ταξιδεύσουν μέσω Κύπρου ή να μεταφέρουν περιουσιακά τους στοιχεία. Οπως δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου της Αστυνομίας, Μιχάλης Κατσουνωτός, με το σήμα της, που απεστάλη στις αστυνομικές δυνάμεις όλων των κρατών που μετέχουν στην Ιντερπόλ, γίνεται ειδική αναφορά σε 16 άτομα της οικογένειας ή του περιβάλλοντος Καντάφι. Ο κ. Κατσουνωτός ανέφερε, επίσης, ότι η ενέργεια της Ιντερπόλ εντάσσεται στο πλαίσιο εφαρμογής του ψηφίσματος που ενέκρινε το Συμβούλιο Ασφαλείας, όταν άρχισε η κρίση στη Λιβύη.
newsit

Στη φυλακή όσοι κακοποιούν ζώα

Το ενδεχόμενο φυλάκισης μη εξαγοράσιμης σε όσους κακοποιούν ζώα σκέφτεται σοβαρά η ελληνική κυβέρνηση ύστερα από δεκάδες περιστατικά βασανισμού ζώων που έχουν συμβεί το τελευταίο διάστημα. Υπέρ της πρωτοβουλίας είναι οι φιλοζωικές οργανώσεις της χώρας. Με τις περιπτώσεις κακοποίησης ζώων στη χώρα μας να αυξάνονται σε ανησυχητικό βαθμό, το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων αναλαμβάνει δράση, θεσπίζοντας δέσμη μέτρων προκειμένου να μπει τέλος στην εκμετάλλευση και κακοποίηση αδέσποτων αλλά και κατοικίδιων ζώων. Μεταξύ των μέτρων περιλαμβάνεται η δημιουργία Διαδικτυακής Ηλεκτρονικής Βάσης σήμανσης και καταγραφής των κατοικίδιων αλλά και των ιδιοκτητών τους, ενώ προβλέπεται και η ηλεκτρονική σήμανση των ζώων των αδέσποτων που θα περισυλλέγονται. Το υπουργείο και η αρμόδια υφυπουργός Μιλένα Αποστολάκη προτίθενται να δημιουργήσουν σε συνεργασία με φιλοζωικές ενώσεις και σωματεία ένα οργανωμένο σύστημα περισυλλογής και διαχείρισης των αδέσποτων ζώων σε κάθε δήμο. Σε ό,τι αφορά τις ποινές, το υπουργείο προσανατολίζεται στη θεσμοθέτηση μη εξαγοράσιμης ποινής φυλάκισης και χρηματικού προστίμου μέχρι 30.000 ευρώ σε περίπτωση που οι παραβάτες υποπέσουν στο ίδιο αδίκημα κατ' επανάληψη. Δεν αποκλείεται μάλιστα να θεσμοθετηθούν και ακόμα πιο αυστηρές ποινικές κυρώσεις. Τα μέλη των φιλοζωικών οργανώσεων, όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας "Τα Νέα", χαιρετίζουν την κυβερνητική πρωτοβουλία, αναμένοντας ουσιαστικά την εφαρμογή των μέτρων στην πράξη. Να σημειωθεί πως το τελευταίο χρονικό διάστημα πολλά περιστατικά κακοποίησης ζώων έχουν δει το φως της δημοσιότητας, καταδεικνύοντας το πόσο απάνθρωπος μπορεί να γίνει ένας συμπολίτης μας και προκαλώντας τον αποτροπιασμό της κοινής γνώμης. Βάσει εκτιμήσεων, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία, τα αδέσποτα φτάνουν το 1,5 εκατομμύρια, ενώ μόνο στους δρόμους της Αθήνας κυκλοφορούν περισσότερα από 220.000. Σύμφωνα με τις φιλοζωικές ενώσεις, στοιχείο κλειδί για να μειωθούν και να αποφευχθούν τα περιστατικά κακοποίησης αποτελεί η φιλοζωική παιδεία από μικρή ηλικία, προτείνοντας μάλιστα την ένταξη μαθήματος στα σχολεία που να δίνει τις σωστές βάσεις στα παιδιά.

Πέμπτη 17 Μαρτίου 2011

«Χαμογελάτε να χαμογελώ» - Μια εκδήλωση – μάθημα ζωής

Την Τρίτη 15 Μαρτίου 2011 πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο της Νέας Ογκολογικής Μονάδας του Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία» μια εκδήλωση που είχε σαν στόχο να μοιραστούμε τις εμπειρίες μας από την πολυετή παρουσία μας στα Νοσοκομεία Παίδων και συγκεκριμένα μέσα από τη Δημιουργική Απασχόληση Παιδιών. Στην εκδήλωση συμμετείχε η διοίκηση του Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία», το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό των Ογκολογικών Κλινικών, εκπρόσωποι των Κοινωνικών Υπηρεσιών και άλλων Τμημάτων, εθελοντές και εργαζόμενοι του οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού». Η πιο σημαντική όμως παρουσία ήταν αυτή των νοσηλευόμενων παιδιών και των οικογενειών τους που θέλησαν να μοιραστούν τις σκέψεις και τις εμπειρίες τους.
Το πρώτο θέμα της συζήτησης αφορούσε στον καταλυτικό και ευεργετικό ρόλο της Δημιουργικής Απασχόλησης κατά τη διάρκεια της νοσηλείας των παιδιών. Μέσα από μια ποικιλία δραστηριοτήτων οι «Χαμογελαστές Φατσούλες», όπως ονομάζουν τα ίδια τα παιδιά τους ανθρώπους του Χαμόγελου στα νοσοκομεία, προσπαθούν να εντάξουν στην καθημερινότητά το παιχνίδι, το χρώμα, το τραγούδι και κυρίως το χαμόγελο!
Η όλη δράση έχει ως σκοπό να δώσει το μήνυμα ότι ακόμα και μέσα σε ένα θάλαμο νοσοκομείου τα παιδιά έχουν δικαίωμα στο παιχνίδι και στη δημιουργία. Η ευχάριστη ατμόσφαιρα που κυριαρχεί λοιπόν τις ώρες της δημιουργικής απασχόλησης διώχνει την ένταση και επιδρά λυτρωτικά στις ψυχές παιδιών, γονέων, νοσηλευτών και γιατρών.
Το δεύτερο θέμα της συζήτησης αφορούσε στις αλλαγές της εξωτερικής εμφάνισης και πως αυτές επηρεάζουν την ψυχολογία τόσο των παιδιών όσο και της οικογένειάς τους. Αφοπλιστική ήταν κατάθεση της δεκαπεντάχρονης Αναστασίας η οποία υποστήριξε ότι «η ομορφιά είναι μέσα μας και οι ουλές και τα σημάδια μας είναι τα παράσημά μας».
Η όλη εκδήλωση έκλεισε με τρόπο μοναδικό καθώς το γεμάτο αμφιθέατρο πλημμύρισε από τις μελωδίες που μας έπαιξε στο αρμόνιο η μικρή Χριστίνα.
Για περισσότερες πληροφορίες:
Μάρα Κονταξή τηλέφωνο: 210 3306410 email:
info@hamogelo.gr

Μεσσηνία το ...Θιβέτ της Ευρώπης...

Αν όμως δεν υπήρχε η
θάλασσα!!!
Ινστιτούτο ''Νέστωρ'':
Η Μεσσηνία ''κάθεται'' σε ύψος
5.200 μέτρων !
Αν δεν υπήρχε η θάλασσα θα ήμασταν το …Θιβέτ της Ευρώπης !! Ίσως να το έχετε διαβάσει ίσως να είστε γνώστες αλλά το ινστιτούτο NESTOR που εδρεύει στην Πύλο μας το επιβεβαιώνει και επίσημα … Είμαστε στην κορυφή μίας πυραμίδας ύψους 5.200 από την βάση της. Σε απόσταση …αναπνοής μόλις 13 χιλιόμετρα από τις ακτές της Πύλου το βάθος της θάλασσας υπερβαίνει τα 3.000 μέτρα ενώ σε απόσταση 50 χιλιομέτρων το βάθος της θάλασσας φθάνει τα ….5.200 μέτρα . Πρωτόγνωρα ύψη που αν δεν …υπήρχε το νερό της θάλασσας θα μας προκαλούσαν ρίγη!

Προφητειών πατρός Παϊσίου,επίκαιρον το ανάγνωσμα...

Μακαριστός γέρων Παΐσιος:
"Θα έχετε κυβέρνηση και θα είναι σα να μην έχετε"...
"...θα σας δώσουν πολλά λεφτά και μετά θα σας βάλουν δυσβάσταχτους φόρους, αλλά δεν θα προλάβουν να τους πάρουν"
"...ο κόσμος θα σιχαθεί τους πολιτικούς και θα τους πάρει με τις πέτρες"...
"...θα γίνει κάτι και θα φανεί πως φταίει η Ελλάδα, τότε η Τουρκία θα το εκμεταλλευτεί..."

Σειρά από προφητείες μεγάλων γερόντων της Εκκλησίας, που μέχρι πριν λίγο καιρό δεν ήταν λίγοι εκείνοι που τις άκουγαν και γελούσαν. Σήμερα, όλα δείχνουν να είναι τόσο κοντά σε αυτές τις προρήσεις, που μερικοί μάλιστα λένε απερίφραστα πως "όποιος διαβάζει τις προφητείες είναι σαν να διαβάζει εφημερίδα"!!! Διαβάζοντας τον πολύ καλό "Χασάπη", νιώθει κανείς πως ζούμε τα "γεγονότα", όπως έλεγε και ο γέροντας Παΐσιος. Γεγονότα που θα αναδείξουν την Ελλάδα και τους Έλληνες σε όλο τον κόσμο. Γεγονότα, τα οποία θα περάσουν από τη φωτιά και το αμόνι όλους μας, μέχρις ότου φανερωθεί η αλήθεια. Τι να πιστέψει και τι να μην πιστέψει σήμερα ο Έλληνας από όλα αυτά; Τό μόνο σίγουρο είναι πως δεν μπορεί πλέον να αγνοήσει την πραγματικότητα... βλέποντας μία ανύπαρκτη κυβέρνηση να προσπαθεί μέσα από επικοινωνιακά κόλπα να παρατείνει την παραμονή της στην εξουσία. Μία παραμονή που μόνο ως βλαπτική μπορεί να χαρακτηρισθεί, αφού με επικοινωνιακές φούσκες το μόνο που επιτυγχάνεται είναι να γκρεμίζεται και η αξιοπιστία της εν γένει πολιτικής και να "χτίζονται" τεράστια τείχη αποκρύπτοντας την οποιαδήποτε διέξοδο υπάρχει...
Εντείνεται η σύγχυση για το ποιος κυβερνάει την Ελλάδα…
Ο Έλληνας πολίτης, παρακολουθώντας από χθες και σήμερα, όλα τα ΜΜΕ ή σερφάροντας στο διαδίκτυο, βρίσκεται προ αδιεξόδου, για το ποιος κυβερνάει πραγματικά τη χώρα. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ή η Τρόϊκα; Άλλοι εσκεμμένα, όπως για παράδειγμα τα παπαγαλάκια των ΜΜΕ και άλλοι από άγνοια ή αγανάκτηση, μέσα στο διαδίκτυο, εντείνουν την σύσγχυση. Αυτή όμως η σύγχυση εξυπηρετεί την κυβέρνηση.
Αν προσπαθήσετε να βγάλετε άκρη, θα διαπιστώσετε ότι δεν μπορείτε να καταλήξετε σε συμπέρασμα. Οι μισοί θα συμπεράνετε ότι τον απόλυτο έλεγχο της διακυβέρνησης της χώρας τον έχει η κυβέρνηση και επομένως αυτή είναι η απολύτως υπεύθυνη, ενώ οι άλλοι μισοί θα είστε σίγουροι ότι κυβερνάει η Τρόϊκα και ότι η κυβέρνηση δεν ευθύνεται. Δεν συζητάμε βέβαια για το τι λέει το Σύνταγμα. Αυτό έχει ήδη πάει μαζί με τα παλαιότερα συντάγματα. Ο Θεός ας αναπαύσει την ψυχή του. Η χώρα είναι σε αυτόματο πιλότο. Νόμος τώρα είναι το «δίκιο» του τοκογλύφου και του νταβατζή.
Αυτή λοιπόν η εντεινόμενη σύγχυση, εκτιμούμε πως είναι εσκεμμένη από την πλευρά της κυβέρνησης σε απόλυτη συνεργασία με….. την Τρόϊκα και με την ανοχή της. Και τούτο γίνεται για να μπορεί η κυβέρνηση να ελίσσεται, να κερδίζει χρόνο και να παίζει σε δύο ταμπλώ. Όποτε την συμφέρει να προβάλει τον εαυτό της και όποτε δεν την συμφέρει να κατηγορεί την Τρόϊκα και να παριστάνει πως την αντιμάχεται, όπως συνέβη χθες την νύχτα. Ταυτόχρονα φυσικά, η σύγχυση αυτή ακυρώνει τη λαϊκή οργή, η οποία, βοηθούσης και της πρόκλησης τεχνικής αντιπαράθεσης μεταξύ των διαφόρων κοινωνικών ομάδων, δεν μπορεί να εστιαστεί και να αποτελέσει δύναμη ανατροπής.
Η πραγματικότητα όμως, σύμφωνα με τη δική μας εκτίμηση και το έχουμε γράψει πολλές φορές, είναι ότι οι πολιτικοί μεταπράτες του ΠΑΣΟΚ και τα κρατικοδίαιτα οικονομικά παράσιτα της χώρας, παρέδωσαν την ελληνική κυριαρχία στα ξένα κέντρα λήψης αποφάσεων, παραιτούμενοι και από την ασυλία της δημόσιας περιουσίας έναντι κατασχέσεων και εκποιήσεων από τους διεθνείς τοκογλύφους, ενώ για τον εαυτό τους επιφύλαξαν το ρόλο του μεσάζοντα κοτζαμπάση, μεταξύ των ξένων εξουσιαστών και του ελληνικού λαού. Επεφύλαξαν δηλαδή για τον εαυτό τους ένα ρόλο χωροφύλακα και φοροεισπράκτορα. Ένα μισητό ρόλο τυραννίσκου, για χάρη της εξουσίας και των προνομίων της και μόνο.

Τετάρτη 16 Μαρτίου 2011

Ρασούλης-Φράσεις που πληγώνουν στο γράμμα που άφησε στον φίλο του Λ. Παπαδόπουλο!

- "Δεν έχω να πληρώνω ούτε το νοίκι μου. Με πέταξαν στον κάδο από την ΕΡΤ"
- Τα αποσπάσματα της επιστολής που πονάνε
Μέσα από την στήλη του σήμερα στα ΝΕΑ, ο στιχουργός Λευτέρης Παπαδόπουλος αποκαλύπτει τις δύσκολες ώρες που περνούσε ο Μανώλης Ρασούλης, ο οποίος δεν είναι τυχαίο τελικά οτι έφυγε μόνος και αβοήθητος και βρέθηκε νεκρός στο σπίτι του μετά από 7 ημέρες!

Γράφει ο Λ. Παπαδόπουλος: "Πριν από έναν µήνα ήρθε να µε βρει στην ταβέρνα της Μίνας. Ηταν και ο γιος µου µαζί. Και ο Λιάνης. Μου έδωσε ένα γράµµα για να το δηµοσιεύσω στις «Ματιές». ∆ηµοσίευσα ένα τµήµα του. Μέσα από τις γραµµές του, βγαίνει η αγωνία του και η στενοχώρια του. Αντιγράφω µερικές παραγράφους: «Αρτι αφιχθείς από την Αυστραλία, όπου πήγα για έναν µήνα ν’ αλλάξω παραστάσεις, να πάρω µια ανάσα γιατί µοιάζω µε µωρό στη φωτιά και αρχαία σκουριά, µε όλα τούτα τα τεκταινόµενα εγχωρίως, πληροφορήθηκα ότι οι ιθύνοντες µου έκοψαν την εκποµπή που είχα στο Α’ πρόγραµµα του ραδιοφώνου (105,8) επί 6 χρόνια, κρατώντας τα µπόσικα στην κατιούσα.

Η αλήθεια είναι ότι στενοχωρήθηκα µε τον τρόπο που µε πέταξαν στον κάδο, γιατί βασικά είµαι ένας απ’ αυτούς που υποστηρίζουν τις αξίες. Είµαι άνεργος και αχρήµατος και ηλικιωµένος. Σύνταξη δεν έχω πάρει ακόµα. Ευελπιστώ. Κι όπως ξέρεις, η ελπίδα πεθαίνει τελευταία. ∆εν έχω, πάντως, να πληρώνω ούτε και το νοίκι µου. Εδιωξε και την κόρη µου, από το δηµοτικό Κανάλι 1 του Πειραιά, αµέσως µόλις βγήκε δήµαρχος ο µπασκετµπολίστας Φασούλας. Κι ας έκανε το χαρισµατικό και µορφωµένο κορίτσι επί 4 χρόνια εκποµπές πρότυπα. Είµαι στο κουρµπέτι και το ραδιοφωνικό 50 χρόνια και ξέρω τι είναι τι και ποιος είναι ποιος. Η αυτογνωσία µου είναι πολύ ενισχυµένη. Αντί ν’ ακούν εµάς, που περάσαµε από 40 κύµατα και να µαθαίνουν, µόλις πήραν το σκήπτρο άρχισαν µε τη γνωστή εµπάθεια, απάθεια και αµάθεια τις εκκαθαρίσεις.

Νοµίζω ότι µέσα στο γενικό και αποδεδειγµένο µπάχαλο, τέτοιες ανόητες εξουσιαστικότητες είναι καταδικασµένες και τιµωρητέες. Οποιος φοβάται τη γνώµη µου ή όποιος νοµίζει ότι είναι ανώτερος, ας βγει να µετρηθούµε στα φανερά. Η χώρα δεν αντέχει άλλο κυνισµό, σαχλαµάρα, µπαλαφάρα, αµάθεια και αρχοντοχωριατισµό. Το µικρό µου έργο δείχνει ότι είµαι πειθαρχηµένος στα κοινωνικά ιδεώδη και στην παραγωγή κοινωνικής και εθνικής συνείδησης. Ο υπουργός Πολιτισµού Τηλέµαχος Χυτήρης, ο Παπαδηµητρίου και ο Ταγµατάρχης µε ξέρουν χρόνια πολλά. Ποιος ιθύνων έβγαλε την απόφαση να µε διώξουν; Ας βγει να µας πει το σκεπτικό. Με το ίδιο σκεπτικό µε έδιωξαν το ‘84 και από την τότε ΥΕΝΕ∆, όταν είπα µια µαντινάδα που αφορούσε τον Κοσκωτά…».
NewsIt / ΠΙΣΩ ΣΤΑ ΠΑΛΙΑ

Το μέλλον του ''επιχειρείν''

Γράφει η: Θέκλα - Ευαγγελία Παρασκευούδη

Με αφορμή την ετήσια ανοιχτή γενική συνέλευση του ΣΘΕΒ που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 13/3/2011στο ξενοδοχείο Imperial στην Λάρισα η κ. Θέκλα Παρασκευούδη, εκπρόσωπος Περιφερειακών ΜΜΕ της Δημοκρατικής Συμμαχίας τοποθετήθηκε ως εξής:


Ο ΣΘΕΒ στο πλαίσιο της ετήσιας καθιερωμένης γενικής συνέλευσής του και φέτος προχώρησε σε μία σοβαρή διοργάνωση με την υποστήριξη των μελών του, για να δώσει το πραγματικό στίγμα της κατάστασης στην οποία βρίσκονται οι Θεσσαλοί επιχειρηματίες, οι Θεσσαλοί εργαζόμενοι, η Θεσσαλική κοινωνία. Προσυπογράφω την εισήγηση και την παραίνεση του Προέδρου του ΔΣ ΣΘΕΒ κ. Απόστολου Δοντά προς τις πολιτικές ηγεσίες του τόπου, ο οποίος μετέφερε τις αγωνίες τις επιχειρηματικής κοινότητας για το μέλλον του «επιχειρείν» στην Θεσσαλία και κατ΄ επέκταση στην Ελληνική επικράτεια και υπογραμμίζω πως οφείλουμε όλοι μαζί να βρούμε το πολιτικό θάρρος που απαιτείται, προκειμένου να προχωρήσουν άμεσα οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις, οι αποκρατικοποιήσεις, η μείωση του δημόσιου τομέα και η στήριξη της ελληνικής οικονομίας.
Οι επιχειρήσεις σήμερα πάσχουν σε βασικά σημεία όπως: ρευστότητα, ακάλυπτες επιταγές, αδιέξοδο στη διατήρηση θέσεων εργασίας. Αυτό που δεν συνειδητοποιεί η κυβέρνηση είναι ότι αυτή τη στιγμή, αυτό που χρειάζεται στήριξη είναι οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες δίνουν θέσεις εργασίας και έχουν ανάγκη από ουσιαστικές λύσεις και πάνω απ' όλα από ένα πρόγραμμα ρευστότητας το οποίο θα τις κρατήσει ζωντανές.
Είναι καιρός λοιπόν να σταθεροποιήσουμε το φορολογικό σύστημα, με καθιέρωση ενιαίου συντελεστή στο 20%, να στηρίξουμε την πάταξη της γραφειοκρατίας, να μειώσουμε το κράτος, έτσι ώστε να είναι ποι ευέλικτο και χρήσιμο.
Όπως τόνισε και ο κ. Ανδρέας Ανδριανόπουλος, Πρόεδρος του forum για την Ελλάδα: «Το πρόβλημα είναι δικό μας. Δεν είναι ούτε της Ευρώπης, ούτε του μνημονίου. Οι αποφάσεις αφορούν εμάς και αυτό όσο αργούμε να το καταλάβουμε τόσο επιδεινώνουμε τη θέση μας.»
Οφείλουμε όλοι να πούμε την αλήθεια. Πρέπει να σταματήσει η υποκρισία και η πολιτική να επανέλθει στη σφαίρα της κοινής λογικής και του ρεαλισμού, με στόχο το αποτέλεσμα. Μέσα στο χρόνο, έχασαν τη δουλειά τους 280.000 εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα και αποτελεί τραγική ειρωνεία πως η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Λ. Κατσέλη ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα πρόγραμμα στήριξης της εργασίας για 55.000 ανέργους.
Ήρθε η ώρα όσοι συμφωνούν με τους διεκδικούμενους στόχους να αναλάβουν προς τον ελληνικό λαό το βάρος της ευθύνης που τους αναλογεί προκειμένου να εφαρμοστούν οι πολιτικές που απαιτούνται για να πετύχουμε τον εθνικό στόχο. Η πολιτική διγλωσσία δεν μπορεί να συνεχιστεί. Πρώτη πράξη ευθύνης του πολιτικού συστήματος θα είναι να ψηφιστεί το σχέδιο ανόρθωσης της χώρας από 180 βουλευτές στη Βουλή, όπως έχει προτείνει η Πρόεδρος της Δημοκρατικής Συμμαχίας κ. Ντόρα Μπακογιάννη. Με άλλα λόγια, για τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που θα αφορούν τις μεσοπρόθεσμες πολιτικές δημοσιονομικής στρατηγικής και για όσες δεσμεύσεις υπερβαίνουν σε κάθε περίπτωση τη λαϊκή εντολή και τη θητεία αυτής της κυβέρνησης και αυτής της Βουλής. Γι΄ αυτό ακριβώς επιβάλλεται να εγκριθούν από το Κοινοβούλιο με την αυξημένη πλειοψηφία των 180 βουλευτών.
Η αξιοπιστία του Πρωθυπουργού και του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης θα κριθεί μόνο εάν συμπληρώσουν στα όσα λένε ότι ακριβώς ζητά η Ελλάδα από την Σύνοδο Κορυφής, αυτά που προτίθεται να κάνει η ίδια η χώρα, να κάνουν οι ίδιοι, και ας τα στηρίξουν με την ψήφο τους στη Βουλή.
Θέκλα Παρασκευούδη,
Εκπρόσωπος Περιφερειακών ΜΜΕ της Δημοκρατικής Συμμαχίας

Τι σημαίνουν οι λέξεις: Τσολιάς, Φέσι, Καριοφίλι κ.ά.;

Οι λέξεις της εβδομάδας από τα 24γράμματα
Τι σημαίνουν οι λέξεις:
Τσολιάς, Φέσι, Καριοφίλι κ.ά.;

Γράφει ο Γιώργος Δαμιανός

Τσολιάς, ο κουρελής: Ετοιμαζόμαστε για την Εθνική Γιορτή και καλό είναι να φρεσκάρουμε στη μνήμη μας ορισμένες λέξεις των ημερών που έχουν συνδυαστεί με τον πολιτισμό των Ελλήνων, αλλά δεν είναι ελληνικές. Μια απ αυτές είναι και η τουρκική λέξη Τσολιάς. Προέρχεται από το τουρκικό çul (< αραβικό cull) και σημαίνει το “κουρέλι”, “το παλιόρουχο”. Κατά το λεξικό του Μπαμπινιώτη: “φαίνεται ότι η λέξη είχε αποδοθεί μειωτικά στους κλέφτες και τους αρματολούς (από τους Τούρκους) επειδή η φουστανέλα ήταν ραμμένη από πολλά μικρά κομμάτια υφάσματος). Η λέξη τσολιάς είναι ομόρριζη με τη λέξη τσόλι και τσούλι. Στα 24γράμματα θα διαβάσετε και την ιστορία της λέξης ο εύζωνος.
Φέσι, το εκ Μαρόκου: Αντίθετα με ότι πιστεύουν οι περισσότεροι το Φέσι δεν είναι Τουρκικής προέλευσης. Η προέλευση του είναι από την πόλη Φες (εξ ου και το όνομα) ή Φεζ (αραβ. فاس Fās, γαλλ. Fès) του Μαρόκου. Μέχρι το 19ο αιώνα, η πόλη Φες ήταν η μοναδική πηγή για τα παραδοσιακά καπέλα με το ιδιαίτερο κόκκινο χρώμα. Στην Τουρκία η χρήση του φεσιού απαγορεύτηκε το 1925. Ο ίδιος, ο Ατατούρκ, χαρακτήρισε το φέσι ως "παρακμιακό" και το κατήγγειλε ως "κάλυμμα της κεφαλής των Ελλήνων".
Το Ιταλικό Καριοφίλι: Η λέξη καριοφίλι, αντίθετα, είναι Ιταλική. Στις αρχές του 1800 τα “Καλάσνικοφ” της εποχής ήταν τα φημισμένα όπλα της Ιταλικής εταιρείας “Carlo e Figli” (: Κάρλο και υιοί). Αυτό το “Carlo e Figli”> “Κάρλο ε φίλιι”, οι Έλληνες το πρόφεραν ως καριοφίλι και έτσι και έμεινε στο ελληνικό λεξιλόγιο και υμνήθηκε από τη Δημοτική και τη Λόγια ποίηση. Στα 24γράμματα θα διαβάσετε και άλλες ερμηνείες για το καριοφίλι.

Ο Γάιος Ιούλιος Καίσαρας και η Καισαρική



Σαν σήμερα στις 15 Μαρτίου του 44π.Χ. δολοφονηθηκε ο Γάιος Ιούλιος Καίσαρας
(λατ. Gaius Julius Caesar)
(13 Ιουλίου 100 π.Χ. - 15 Μαρτίου 44 π.Χ.)

Στα Σούβουρα, σε μια πυκνοκατοικημένη και αρκετά λαϊκή συνοικία της Ρώμης, δυτικά του Φόρουμ, περίπου στην περιοχή της σημερινής Via Cavour, ήταν το σπίτι στο οποίο γεννήθηκε στις 13 Ιουλίου το 100 π.Χ. ο Γάιος Ιούλιος Καίσαρας. Γάιος ήταν το όνομα του πατέρα του, που του είχε δοθεί σύμφωνα με τη ρωμαϊκή συνήθεια να παίρνει το παιδί το όνομα του πατέρα του. Ιούλιος ήταν το επώνυμό του, μιας και καταγόταν από το γένος των Ιουλίων. Καίσαρ ήταν το παρωνύμιό του, που το πήρε εξαιτίας του εξαιρετικού τρόπου με τον οποίο ήρθε στον κόσμο, δηλαδή με τομή (λατινικά καίσους) στην κοιλιά της μητέρας του. Από τον Καίσαρα, λοιπόν, έμεινε η τομή αυτή γνωστή ως καισαρική.

Βέβαια, η σημασία του ονόματος αυτού είναι αμφίβολη. Ένας Ρωμαίος συγγραφέας αναφέρει: «Οι καλύτεροι σοφοί και ειδικοί παραδέχονται ότι ο πρώτος που είχε αυτό το όνομα το απέκτησε σκοτώνοντας σε μια μάχη έναν ελέφαντα, που στην καρχηδονική γλώσσα λεγόταν καίσαρ. Η οικογένειά του άνηκε στους πατρικίους, στους παλαιούς ευγενείς, και μάλιστα από τους πιο επιφανείς της εποχής. Ο Καίσαρας ισχυριζόταν ότι από την πλευρά του πατέρα του καταγόταν από τον Ίουλο ή Ασκάνιο, γιο του Αινεία και της Κρέουσας.

Ο Αινείας θεωρούνταν γιος της Αφροδίτης, και κατά συνέπεια ο Καίσαρας ήταν εγγονός της. Για το λόγο αυτό απεικόνιζε στα νομίσματα, στη σφραγίδα και τα όπλα του την Αφροδίτη. Έχτισε, μάλιστα, στο Φόρουμ και ναό προς τιμήν της (Venus Genetrix). Από τη μητέρα του καταγόταν από τον Άνκο Μάρκιο, τον 4ο από τους μυθικούς βασιλιάδες της Ρώμης, και έκανε ότι περνούσε από το χέρι του για να διευρύνει και να ενισχύσει το μύθο της θεϊκής καταγωγής του. Η αλήθεια είναι ότι οι πατρικοί πρόγονοί του δεν ήταν εξέχουσες φυσιογνωμίες, απλώς είχαν διακριθεί για τους επιτυχημένους γάμους τους. Ο πατέρας τους είχε φτάσει ως το αξίωμα του Πραίτορος, διετέλεσε διοικητής Ασιατικής επαρχίας και είχε τεθεί επικεφαλής μιας εξέγερσης γεωργών αποίκων στο Κιρκαίο.

Έτυχε επιμελημένης ανατροφής, σύμφωνα με τις παραδόσεις των οικογενειών των Πατρικίων. Έμαθε ανάγνωση και γραφή τόσο στα Λατινικά όσο και στα Ελληνικά (μέσω μιας παλιάς μετάφρασης της «Οδύσσειας» του Λίβιου Ανδρόνικου, καθώς και από το πρωτότυπο) και μελέτησε τα αριστουργήματα της λογοτεχνίας και των δύο αυτών γλωσσών. Στα δέκα του χρόνια είχε δάσκαλο τον Μάριο Αντώνιο Γνίφο. Με τον τρόπο αυτό απέκτησε τις βάσεις της Ρητορικής τέχνης, που ήταν απαραίτητη για έναν πολιτικό, καθώς επίσης και της ποίησης, την οποία χρησιμοποίησε αργότερα. Επισκεπτόταν τακτικά το Φόρουμ, άκουγε προσεκτικά τους μεγάλους ρήτορες της εποχής του και ήταν συνήθως παρών στις αποφάσεις και συνομιλίες των μεγάλων νομομαθών, για να εισδύει στα κύρια προβλήματα του δικαίου.

Τα χρόνια της νεότητάς του τέλειωσαν όταν φόρεσε την ανδρική τήβεννο, η οποία συμβόλιζε τη μετάβαση από την εφηβική στην ανδρική ηλικία. Το 84 π.Χ πέθανε ο πατέρας του από ξαφνικό θάνατο. Το γεγονός αυτό έδωσε στον Καίσαρα την πλήρη ανεξαρτησία του. Τον ίδιο χρόνο διέλυσε έναν αρραβώνα με την Κοσσουτία, που προερχόταν απο την τάξη των Ιππέων και παντρεύτηκε την κόρη του Κίννα, άσπονδου εχθρού του δικτάτορα Σύλλα, την Κορνηλία. Στο γάμο αυτό οδηγήθηκε για πολιτικούς σκοπούς. Η σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ της οικογένειάς του και των αρχηγών της δημοκρατικής παράταξης έγινε μεγαλύτερη. Όμως την γυναίκα του, όπως και την κόρη του Ιουλία, τις αγαπούσε ιδιαίτερα. Για πρώτη φορά εμφανίζεται στη ζωή του η εναρμόνιση προσωπικών συναισθημάτων και πολιτικών σκοπών.
Ήταν πάντα οπαδός των δημοκρατικών, σε αντίθεση με τους άλλους της εποχής του, που συνήθιζαν συχνά πυκνά να αλλάζουν τις πολιτικές τους πεποιθήσεις. Αυτό όμως δεν το έκανε για ιδεολογικούς λόγους, όπως ο Κάτωνας, αλλά γιατί ήξερε πολύ καλά τι σημαίνει για έναν πολιτικό η εμπιστοσύνη του λαού. Πάντοτε ενεργούσε κρυφά. Στο δρόμο του για την εξουσία εμπόδιά του στάθηκαν η Γερουσία και ο Πομπήιος. Η πρώτη δημόσια Υπηρεσία που ανέλαβε ήταν το αξίωμα του αρχιερέως του Διός. Ένα αξίωμα που δεν έδινε δύναμη, αλλά πολύ κύρος και ταίριαζε σε έναν απόγονο της Αφροδίτης. Οι Αρχιερείς ήταν υπεύθυνοι για τη διατήρηση των δικαστικών και θρησκευτικών παραδόσεων της πόλης. Ασκούσαν τον έλεγχο της δημόσιας και ιδιωτικής λατρείας και πρότειναν τρόπους διεκπεραίωσης των θρησκευτικών υποχρεώσεων. Ήταν ακόμα θεματοφύλακες των τύπων της προσευχής και του δικαιώματος του γάμου, συνέθεταν τον πίνακα των ετήσιων αρχόντων και τα χρονικά των συμβάντων. Οι ιερείς κατοικούσαν στη «Βασιλική», το παλαιό παλάτι, και φορούσαν την ιερατική τήβεννο.

Όλα αυτά αποτελούσαν μέρος της αγωγής του Καίσαρα. Έτσι ο Καίσαρας έφθασε στο σημείο που τον οδήγησαν η θέληση, τα χαρίσματά του, η συνείδηση για το καθήκον, καθώς και οι απαιτήσεις της εποχής. Ήταν 54 χρονών και είχε πίσω του πάνω από τρεις δεκαετίες πολιτικής δραστηριότητας, που τον είχαν οδηγήσει στο σκοπό του. Βέβαια όχι μέσα από έναν άκαμπτο και προσχεδιασμένο δρόμο, αλλά με το όραμα του σκοπού του πάντα μπρος στα μάτια του και με μεγάλη πίστη στην ύπαρξή του, δημιουργώντας συνεχώς καινούρια μέσα και καινούριους δρόμους. Η προσωπικότητά του ήταν μοναδικά πολύπλευρη κι ενεργητική. Ήταν πολιτικός, νομοθέτης, νομικός, ρήτορας, ιστορικός συγγραφέας, ποιητής, έγραψε ένα έργο γραμματικής, ασχολήθηκε με τα μαθηματικά, τα τεχνικά, την αρχιτεκτονική και πάντα είχε δίπλα του τους κατάλληλους ανθρώπους που θα τον βοηθούσαν. Μπορούσε να υπαγορεύει έφιππος έξι διαφορετικά γράμματα συγχρόνως στους γραφείς που ακολουθούσαν γύρω του σε φορεία.

Κοντά σε αυτό το χάρισμα είχε μια δυναμικότητα που απαιτούσε το ύψιστο από τον ίδιο και από τους άλλους, και η οποία εμφανιζόταν κάθε φορά στην ταχύτητα της δράσης του και πιο πολύ στις στρατιωτικές του κινήσεις. Η μικρή του ανάγκη για ύπνο του επέτρεπε να εξοικονομεί χρόνο ταξιδεύοντας νύχτα στο αμάξι ή σε φορείο. Αυτές οι ιδιότητες είχαν σαν προϋπόθεση ένα σώμα που άντεχε στα πάντα.Ο Καίσαρας ήταν ψηλός κι αδύνατος, με ζωηρά μαύρα μάτια. Τα χαρακτηριστικά του είχαν συχνά γλυκύτητα και καλοσύνη. Το σώμα του ήταν γυμνασμένο και το διατηρούσε σε καλή κατάσταση εξασκώντας το καθημερινά. Ήταν εγκρατής, πράγμα που τον βοηθούσε να μένει υγιής, και από την άλλη, χωρίς να χαλάει το κέφι του, απέφευγε τις καταχρήσεις στο οινόπνευμα. Πρόσεχε πάντοτε το παρουσιαστικό του, τόσο όσο ήταν νέος όσο και αργότερα.

Είχε μια έμφυτη τάση για τελειότητα, πράγμα που αποδεικνύεται από το γεγονός ότι όταν κάποτε έχτισε μια βίλα που δεν ήταν ακριβώς όπως την ήθελε, την γκρέμισε και την έχτισε πάλι από την αρχή. Εξαιτίας αυτής του της τάσης πίστευε ότι, για να εκπληρώσει το καθήκον του, έπρεπε να γίνει αρχηγός του κράτους. Η γοητεία του ήταν μεγάλη και πήγαζε από έμφυτη ευγένεια, που προερχόταν από τα βάθη της καρδιάς του. Η τέχνη του Καίσαρα στη μεταχείριση των ανθρώπων φαίνεται ολοκάθαρα στις σχέσεις του με τους στρατιώτες του. Η μεγαλοφυΐα της στρατηγικής του και ο δεσμός του με τους στρατιώτες του είχαν σαν αποτέλεσμα μια εξουσία που έφερνε στα χέρια του ακόμη και τον τελευταίο στρατιώτη. Μετά από μια ήττα ενθάρρυνε ψυχολογικά τους στρατιώτες του. Από την άλλη, τους επέπληττε, τους τιμωρούσε, τους ανέλυε τα πράγματα ανοιχτά και ξεκάθαρα, και στο τέλος τους έπειθε ότι μπορούσαν να αποφύγουν την ήττα κι ότι μπορούσαν να διορθώσουν τα πράγματα.

Ποτέ δεν προσπάθησε να δώσει θάρρος στους στρατιώτες του κρύβοντάς τους την πραγματικότητα και λέγοντας ψέματα. Γενικά πίστευε ότι μόνο μέσω της ειλικρίνειας επιτυγχάνεται η εμπιστοσύνη ανάμεσα σε αυτόν και τους στρατιώτες του. Πάντοτε πολεμούσε μαζί τους κι όχι μόνο όταν υπήρχε περίπτωση ανάγκης. Δεν παρέλειπε να εκπαιδεύει ο ίδιος μερικές φορές τους στρατιώτες του και να ασχολείται πολλές φορές με τον καθένα ξεχωριστά.. Πάντα ήταν έτοιμος να αναγνωρίσει γενναίες υπηρεσίες, δίνοντας πολύτιμα όπλα και παράσημα. Με παρόμοιο τρόπο κέρδιζε και το λαό, ιδιαίτερα στην αρχή της πολιτικής του δραστηριότητας. Ένας άνδρας με τέτοια ακτινοβολία έκανε εντύπωση στις γυναίκες. Τα ερωτικά του κατορθώματα ακούγονταν παντού. Μετά το θάνατο του πατέρα του ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο η σχέση του με τη μητέρα του και την αδερφή του. Οι άνδρες που είχαν στη νεότητά τους μια καλή και αγαπημένη μητέρα ψάχνουν στη ζωή τους να βρουν την ολοκλήρωση στις πιο διαφορετικές μορφές της στο πρόσωπο της γυναίκας. Αυτό συνέβη και με τον Καίσαρα. Η ωραιότερη, ίσως, πλευρά του χαρακτήρα του γίνεται εμφανής στη σχέση του με τους εχθρούς του.

Προσπάθησε να συνεννοηθεί, δείχνοντας διάθεση συμβιβασμού και επιείκεια σε όσους πήγαν με το μέρος του Πομπήιου. Το ίδιο υπεύθυνος αισθανόταν τόσο για τους Ρωμαίους που τον υποστήριζαν όσο και για όσους ήταν αντίθετοι με αυτόν. Η ζωή του είναι γεμάτη από αποδείξεις της μεγαλοψυχίας του (π.χ. αμνήστευση των αιχμαλώτων στο Κορφίνιο) όχι μόνο σε θέματα που αφορούσαν την πολιτική, αλλά και σε άσχετες περιπτώσεις (π.χ. σταματούσε τις μονομαχίες λίγο πριν ο νικημένος να δεχθεί το χαριστικό χτύπημα κ.α.). Παρόλα αυτά, μπορούσε να παραμερίσει τη μεγαλοψυχία του και να προβάλλει σκληρότητα, όπου αυτό ήταν αναγκαίο και κυρίως σε θέματα πολιτικής. Εντέλει, όμως, αυτή του την αρετή την πλήρωσε με την ίδια του τη ζωή, καθώς εκείνοι που είχαν δεχτεί την αμνηστία και τη μεγαλοψυχία του αποτέλεσαν και το μεγαλύτερο μέρος όσων συντέλεσαν στη δολοφονία του. Οι οργισμένοι οπαδοί του είπαν, μετά το θάνατο του, ότι καταστράφηκε από τη μεγαλοψυχία του κι ότι, αν δεν την είχε δείξει, δε θα του συνέβαινε κάτι τέτοιο (Νικόλαος της Δαμασκού). Συνοπτικά, μπορούμε να πούμε ότι ο Ιούλιος Καίσαρας ήταν μια μεγαλειώδης και πολύπλευρη προσωπικότητα της εποχής του. Είχε την ικανότητα να εκτιμά σωστά κάθε στιγμή, ανεξάρτητα από συμβατικότητες.

Μεγάλος στρατηγός, γοητευτικός και καλοσυνάτος με τους φίλους, διαλλακτικός με τους εχθρούς, ευγενικός με όλους, θαυμάσιος ρήτορας και εκτός των άλλων δημιουργός τρομερών σχεδίων που ωφέλησαν το κράτος. Τελικά, σύμφωνα με όλα τα παραπάνω, θα μπορούσε να ήταν αληθινά γιος της Αφροδίτης!
Bιβλιογραφία:1. Βίοι και έργα «Καίσαρ»,εκδ. Οργανισμός Κλασσικών Εκδόσεων.
2. Απομνημονεύματα περί του Γαλατικού πολέμου, Ευστρ.Α.Τσακαλώτου-Κων/νου.Α.Καλογέρα, εκδ. Δημητρίου.Ν.Παπαδήμα
3. Ιούλιος Καίσαρ

Τρίτη 15 Μαρτίου 2011

Στην Λακωνία οι Διπλωματικοί Ακόλουθοι

Προσφορά Λακωνικών προϊόντων σε προσκεκλημένους
Διπλωματικούς Ακολούθους διαφόρων Πρεσβειών
Στο πλαίσιο της εξωστρέφειας αλλά και της προσπάθειας για την προώθηση των τοπικών προϊόντων, με σκοπό την αποτελεσματικότερη οικονομική ανάπτυξη και ευημερία της Πελοποννήσου, διοργανώνεται από το Invest in Greece και την Περιφέρεια Πελοποννήσου, από τις 16 έως και τις 20 Μαρτίου 2011, επιχειρηματική επίσκεψη Διπλωματικών Οικονομικών και Εμπορικών Ακολούθων Ξένων Πρεσβειών, διαπιστευμένων στην Ελλάδα. Οι ως άνω Διπλωματικοί Ακόλουθοι θα επισκεφτούν τη Λακωνία το Σάββατο 19 Μαρτίου 2011, όπου κατά την παραμονή τους θα περιηγηθούν στα αξιοθέατα του νομού (Μυστράς, Μουσείο Ελιάς & Ελληνικού Ελαιολάδου κλπ), θα επισκεφτούν εμπορικού ενδιαφέροντος εργοστάσια και επιχειρήσεις (ΑΣΕΕ Λακωνίας, Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Λακωνίας κλπ) ενώ παράλληλα θα έχουν τη δυνατότητα να συνομιλήσουν με Λάκωνες επιχειρηματίες και παραγωγούς για την ανταλλαγή απόψεων και παρατηρήσεων. Το επίσημο δείπνο θα απαρτίζεται εξ ολοκλήρου από Λακωνικά προϊόντα και θα δοθεί παρουσία του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Πέτρου Τατούλη, στο ξενοδοχείο Μανιάτης της Σπάρτης.Μετά το πέρας της εκδήλωσης θα προσφερθεί στους υψηλούς επισκέπτες, καλαίσθητο καλάθι με επίλεκτα τοπικά προϊόντα. Προκειμένου να διαφημιστούν αλλά και να προωθηθούν τα εξαίρετα τοπικά Λακωνικά προϊόντα, στις διάφορες χώρες της αντιπροσωπείας των Οικονομικών και Εμπορικών Αντιπροσώπων των Πρεσβειών, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Λακωνίας παρακαλεί τους Επιχειρηματίες και Παραγωγούς του Νομού Λακωνίας για την ευγενική από μέρους τους προσφορά προϊόντων, τα οποία αφενός μεν θα χρησιμοποιηθούν για την παρασκευή του δείπνου, αφετέρου δε θα τοποθετηθούν στο προσφερόμενο “Λακωνικό Καλάθι”.
Σημειώνεται ότι τα εν λόγω προσφερόμενα προϊόντα θα πρέπει να συνοδεύονται απαραιτήτως από ενημερωτικά - διαφημιστικά έντυπα, ενώ κατά τη διάρκεια του γεύματος οι προαναφερόμενοι επιχειρηματίες και παραγωγοί της Λακωνίας, θα έχουν τη δυνατότητα να συνομιλήσουν με τους καλεσμένους, για την ανταλλαγή απόψεων και παρατηρήσεων.
Δημήτρης Ε. Πολλάλης
Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδοχείων Λακωνίας
Σύμβουλος Διοικούσας Επιτροπής Ξ.Ε.Ε.

Φίδι ψόφησε όταν δάγκωσε μανεκέν στο στήθος!!!

Σοκ είχε προκαλέσει η είδηση ότι ένα φίδι είχε τσιμπήσει το… τεράστιο στήθος ενός Ισραηλινού μοντέλου, της Orit Fox, την ώρα που γυριζόταν μία σκηνή για ένα σόου της τηλεόρασης. Το αποτέλεσμα;;; Το φίδι πέθανε από δηλητηρίαση ενώ το ξανθό μοντέλο που συχνά παρομοιάζεται με την Pamela Anderson, μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο όπου της χορηγήθηκε αντιτιτανικός ορός και τώρα είναι μια χαρά!!! Το βίντεο που έδειχνε το τσίμπημα του φιδιού στο στήθος της Orit Fox, είχε σοκάρει τους πάντες. Όλοι φοβούνταν για την υγεία της καλλονής… Τελικά όμως η σιλικόνη ήταν το «όπλο» της. Το φίδι κατάπιε σιλικόνη με αποτέλεσμα να δηλητηριαστεί και να πεθάνει. Δείτε στο βίντεο το στιγμιότυπο όπου το φίδι τσιμπά το στήθος του μοντέλου.

Δευτέρα 14 Μαρτίου 2011

Ανακαλύφθηκε ναυάγιο Μινωικού πλοίου

Η αναπληρώτρια προϊσταμένη της Διεύθυνσης Εναλίων Αρχαιοτήτων κ. Ελπίδα Χατζηδάκη μαζί με μία ομάδα Ελλήνων επιστημόνων πραγματοποίησαν υποβρύχιες έρευνες πέριξ της Κρήτης, προσπαθώντας να ακολουθήσουν τα δρομολόγια, που πραγματοποιούσαν τα αρχαία μινωϊκά καράβια από τα μέχρι τώρα γνωστά λιμάνια του αρχαίου κόσμου. Με αυτόν τον τρόπο κατάφεραν να «πέσουν» πάνω στα απομεινάρια του πιο αρχαίου μινωικού ναυαγίου, που έχει βρεθεί ποτε. Βατραχάνθρωποι αρχαιολόγοι χαρτογράφησαν την υποθαλάσσια περιοχή και σήκωσαν από την θάλασσα αρκετούς από τους περίτεχνους μινωικούς αμφορείς, που υπήρχαν στο ναυάγιο.
Πραγματοποιήθηκε υποθαλάσσια γεω-αρχαιολογική έρευνα βαθέων υδάτων στον όρμο Μεραμπέλλου και σε θαλάσσιες περιοχές της βορειοανατολικής Κρήτης με στόχο τον εντοπισμό προϊστορικών ναυαγίων και την κατ’ αρχήν αξιολόγησή τους. Οι γεωφυσικές διασκοπήσεις πραγματοποιήθηκαν με ηχοβολιστικό πλευρικής σάρωσης, με πολυδεσμικό ηχοβολιστικό, το οποίο αποτύπωνε με ακρίβεια το ανάγλυφο του βυθού, καθώς και με τηλεκατευθυνόμενο όχημα.
Εντοπίστηκαν πάνω από 20 στόχοι σε θαλάσσιους χώρους των νήσων Ψείρας, Μόχλου, Διονυσάδων και Παξιμαδίου σε βάθος μέχρι 120μ., μεταξύ των οποίων τρεις αντιστοιχούν σε βυθισμένα αεροπλάνα καθώς και σε αρχαία ναυάγια διαλυμένα από τη σάρωση του πυθμένα με ανεμότρατες. Οι στόχοι αυτοί θα εξεταστούν σε μελλοντικές υποβρύχιες έρευνες.
Ενόσω η ομάδα των γεωφυσικών επεξεργαζόταν τα δεδομένα στον ηλεκτρονικό υπολογιστή, οι καταδύτες αρχαιολόγοι αποφάσισαν να καταδυθούν στους ορμίσκους της βραχονησίδας Ψείρα του όρμου Μεραμπέλλου. Εδώ, πάνω σε αυτήν τη χερσόνησο, είχε ανασκαφεί ναυτεμπορικός οικισμός Μινωικών χρόνων από τους R.Seager (1908), Ph. Betancourt και Κ. Δαβάρα (1986-1992).
Η κάθε πλευρά της χερσονήσου σχημάτιζε έναν φυσικό ορμίσκο, ο οποίος και χρησιμοποιούνταν ως λιμάνι ανάλογα με την φορά των ανέμων. Μεγάλο τμήμα του οικισμού, που είχε χτιστεί επάνω στην υψηλή βραχώδη ακτή, είχε καταποντιστεί στη θάλασσα. Διάφοροι τοίχοι με ενσωματωμένα αγγεία διακρίνονταν σε βάθος μέχρι 20 μ. περίπου να επικάθηνται στον πυθμένα.
Τα αγγεία αποκάλυψαν το ναυάγιο
Εδώ στις χερσαίες ανασκαφές του 1991 βρέθηκε μικρός σφραγιδόλιθος, του οποίου η μία πλευρά απεικονίζει πλοίο. Ξεχωρίζει το κατάρτι, το οποίο ενώνεται με τα δύο άκρα του σκάφους με σχοινιά. Το πλοίο δεν έχει κουπιά αλλά υψηλή πρύμνη με διχαλωτή προεξοχή και πλώρη σε σχήμα ράμφους, κάτι που μπορεί να ερμηνευθεί κατά τη γνώμη της αρχαιολόγου κ. Χατζηδάκη ως πρωτότυπο έμβολο ραμφοειδούς σχήματος. Δεν υπάρχει αμφιβολία, ότι οι αρχαίοι κάτοικοι της Ψείρας διέθεταν πλοία για τα ταξίδια τους στην Κρήτη, και δεν αποκλείεται το ναυάγιο αυτό να ανήκει σε αυτό το είδος των πλοιαρίων.
«Εδώ –λέει η κ. Χατζηδάκη– πρέπει να σημειωθεί, ότι στην ίδια θαλάσσια περιοχή της Ψείρας είχε καταδυθεί το 1976 η ομάδα του Ζακ Κουστώ, η οποία και ανέλκυσε από τον πυθμένα διάφορα αγγεία, που βρέθηκαν διάσπαρτα. Ο Κουστώ είχε τότε διατυπώσει τη θεωρία, ότι τα αγγεία προέρχονταν από πλοίο που βυθίστηκε με το τσουνάμι, που δημιούργησε η έκρηξη του ηφαιστείου της Σαντορίνης. Ως εκ τούτου αποφασίσαμε να καταδυθούμε στα βαθύτερα σημεία της περιοχής, στους μυχούς των ορμίσκων, οι οποίοι δεν είχαν ερευνηθεί από κανένα στο παρελθόν. Ερευνήθηκε επισταμένως μια μεγάλη βραχώδης κλιτύς, χωρίς να εντοπιστούν αγγεία η άλλες αρχαιότητες.
» Στο τέλος της κατωφέρειας, σε βάθος των 42-50 μ. και σε απόσταση περίπου 200μ. από την ακτή, ανάμεσα σε βράχους και αμμοθύλακες, εντοπίστηκαν συστάδες αγγείων, η πλειονότητα των οποίων είχε την ίδια ΒΑ κατεύθυνση, ενώ ορισμένα εξ αυτών βρίσκονταν σε διάταξη. Οι αρχαιολόγοι συμπέραναν, ότι προέρχονται από διάσπαρτο φορτίο ναυαγίου της 2ης Μεταμινωικής περιόδου.
» Μεταξύ των επιφανειακών ευρημάτων του μινωικού ναυαγίου, που εντοπίστηκαν, συμπεριλαμβάνονται πιθαμφορείς (αγγεία μεταφοράς και αποθήκευσης), οι οποίοι κατά τη μεταφορά τους στα πλοία είχαν το στόμιο καλυμμένο με ύφασμα η δέρμα και σφιχτοδεμένο σχοινί γύρω στο λαιμό, το οποίο περνούσε από τις τέσσερις λαβές του αγγείου. Παρόμοιοι πιθαμφορείς βρέθηκαν στις χερσαίες ανασκαφές της Ψείρας και στα ανάκτορα των Γουρνιών και του Κάτω Ζάκρου. Επίσης αμφορείς με ελλειπτικό χείλος, γνωστοί από τις ανασκαφές της Κνωσού, Φαιστού, Κομμού κ.α. Ραμφόστομες πρόχοι που χρησιμοποιούνταν στην περιοχή του Κόλπου Μεραμπέλλου κατά την 2η Μεταμινωική περίοδο. Επίσης μικρός αριθμός τροπιδωτών κυπέλλων από λεπτό πηλό, γνωστών από τις ανασκαφές του νεκροταφείου της Ψείρας και του γειτονικού Μινωικού οικισμού στην Βασιλική Ιεράπετρας, ενώ βρέθηκαν ακόμα μία λεκανίδα και ένα μεγάλο σφαιρικό δίωτο δοχείο, τα οποία βρίσκονται ακόμα στο στάδιο σχεδίασης.»
Τα περισσότερα αγγεία είναι σε άριστη κατάσταση, κατασκευασμένα από σχετικά τραχύ και καλοψημένο πηλό και χρονολογούνται όλα σύμφωνα με τους ειδικούς στη 2η Μεταμινωϊκή περίοδο (1800 – 1700 π. Χ.).
Η υποβρύχια ανασκαφή
Η υποθαλάσσια ανασκαφή του ναυαγίου έγινε σε βάθος περίπου 45 μ. με κύριο στόχο τον εντοπισμό και τη διάσωση του ξύλινου σκελετού του πλοίου. «Αρχικά –προσθέτει η κ. Χατζηδάκη– επιλέχθηκε μία περιοχή, στην οποία ήταν ορατά επιφανειακά δύο αγγεία πεσμένα ανάποδα σε αμμοθύλακα. Ένα μεταλλικό πλαίσιο 2 x 2 μ. χρησιμοποιήθηκε για την τοπογραφική αποτύπωση, η οποία έγινε με τη μέθοδο του τριπλευρισμού και με σταθερό σημείο τις γωνίες του πλαισίου και μέτρηση των οριζόντιων αποστάσεων με μετροταινία. Η ταυτόχρονη φωτογραφική τεκμηρίωση του ναυαγίου από ένα σταθερό ύψος μας παρείχε τη δυνατότητα να διορθώσουμε τα τυχόν σφάλματα μετρήσεων». Στην τελική σχεδίαση διακρίνεται και η θέση και ο προσανατολισμός των ευρημάτων με πιθανότητα σφάλματος 20 περίπου εκατοστών. Στον πρώτο τομέα ο αριθμός των ευρημάτων δεν ήταν σημαντικός, καθ’ ότι αποκαλύφθηκαν μόνο 6 αγγεία. Ως εκ τούτου επεκτείναμε τον κάναβο σε 9 ακόμη τετράγωνα 2 x 2 μ.
» Συνολικά σε έκταση 36 τ.μ. αποκαλύφθηκε μεγάλος αριθμός αγγείων, πάνω από 50, τα περισσότερα από τα οποία είχαν την ίδια χρήση. Παρ’ όλα αυτά πιστεύουμε, ότι η ανασκαφή δεν επικεντρώθηκε στον κυρίως όγκο του φορτίου του ναυαγίου, ο οποίος ακόμη δεν έχει εντοπιστεί, ενώ η ανάποδη, ενίοτε κεκλιμένη θέση των αγγείων οδηγεί στο συμπέρασμα, ότι το πλοίο ανατράπηκε και το φορτίο σκορπίστηκε στον βυθό της Ψείρας.»
Η περαιτέρω ανασκαφή θα τεκμηριώσει η όχι την ισχύουσα θεωρία. Ένα γεγονός που τεκμηριώνει την άποψη, ότι πρόκειται για ναυάγιο, είναι η ανασκαφή πολλών αμφορέων με ελλειπτικό χείλος, γνωστών δοχείων, που χρησιμοποιούνταν στις θαλάσσιες μεταφορές κατά την Μεσο-μινωική περίοδο στην Κρήτη, πολλές ραμφόστομες πρόχοι και πιθαμφορείς.
Μεταξύ των άλλων ευρημάτων ανασκάφησαν βάσεις μεγάλων λεκανίδων και ένα μεγάλο μόνωτο κύπελλο με αμφικωνικό σώμα και υπερυψωμένη λαβή. Σπάνιο εύρημα αποτελεί ένας κάνθαρος, όπου δύο παρόμοιοι με αυτόν, ο ένας σε ασήμι, έχουν ανασκαφεί σε ταφικό κτήριο του ανακτόρου των Γουρνιών. Όλα τα ευρήματα καθαρίζονται και συντηρούνται από εξειδικευμένους συντηρητές και παραδίδονται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Σητείας, όπου θα εκτεθούν στο χώρο του συνόλου των ανασκαφικών ευρημάτων προερχομένων και από τις χερσαίες ανασκαφές της μινωικής Ψείρας.
Οι στόχοι της έρευνας
Επισημαίνεται, ότι για πρώτη φορά εντοπίζεται φορτίο μινωικού πλοίου, που βυθίστηκε κατά την αυγή της εξάπλωσης της Μινωικής θαλασσοκρατίας. Η ανεύρεση και ανασκαφή αυτού του ναυαγίου είναι σημαντική, δεδομένου ότι, εάν υπάρχει θαμμένο έστω και μικρό τμήμα του ξύλινου σκελετού, η ανεύρεσή του θα συντελέσει στη μελέτη του σχήματος και του μεγέθους του πλοίου. Βρισκόμαστε στο 1800 π.Χ., όπου οι Κρήτες ναυπηγοί αρχίζουν να κατασκευάζουν τα πρώτα μεγάλα πλοία με πέτσωμα, σε αντικατάσταση των προηγουμένων μικρότερων, που ήταν μάλλον σκαφτές λέμβοι.
Ελπίζουμε να βρούμε στοιχεία σχετικά με τα υλικά που χρησιμοποιούνταν για τη ναυπήγηση, δηλαδή το είδος του ξύλου, τον τρόπο σύνδεσής τους (εντορμίες η δέσιμο), την στεγανοποίηση και τον τρόπο πλοήγησης των πλοίων. Μπορούμε επίσης να βγάλουμε χρήσιμα συμπεράσματα για το είδος των λιμενικών εγκαταστάσεων, τα λιμάνια, στα οποία έπλεαν, και τα προϊόντα ανταλλαγής με την Συροπαλαιστινιακή ακτή, την Αίγυπτο και την Εγγύς Ανατολή. Τέλος η τοποθέτηση του φορτίου του πλοίου κατά τη μεταφορά του σε ανοιχτές θάλασσες με υψηλό κυματισμό, θα μας πληροφορήσει για τα μέτρα προστασίας τόσο του φορτίου όσο και του πλοίου.
erroso

Κυριακή 13 Μαρτίου 2011

Στις ΗΠΑ ανθούν ξανά τα νέα ελληνικά

Στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν κάθε χρόνο οι εγγραφές μπορούν να φτάσουν τις 5.000

Της Μαργαριτας Πουρναρα

Διστάζω πριν χτυπήσω την πόρτα της πανεπιστημιακής αίθουσας, όπου διδάσκονται τα νέα ελληνικά σε φοιτητές του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν στις ΗΠΑ. Ο λόγος είναι ότι μέσα από την τάξη ακούγεται –με πολλά ντεσιμπέλ ομολογουμένως– ένα τραγούδι των «Ημισκούμπρια». Η πρώτη σκέψη είναι ότι οι μαθητές στασίασαν και κάνουν του κεφαλιού τους. Αλλά γιατί προτιμούν τα Ημισκούμπρια και όχι τον Jay Z; Μόλις περνώ τελικά το κατώφλι, βρίσκομαι προ ευχάριστης έκπληξης. «Υπαίτιος» είναι ο καθηγητής Παναγιώτης Παφίλης, που κάνει –μέσω YouTube– μια απρόσμενη εισαγωγή στο μάθημα ελληνικής γλώσσας.
Στο Αν Αρμπορ, τη μικρή πόλη που είναι η έδρα του περίφημου πανεπιστημίου (από τα καλύτερα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα των ΗΠΑ μαζί με το Μπέρκλεϊ), τα νέα ελληνικά έχουν πολύ μεγάλη ζήτηση. Το ίδιο ισχύει για το μάθημα που διδάσκει ο καθηγητής Βασίλης Λαμπρόπουλος, κάτοχος της έδρας Κ. Π. Καβάφη, με θέμα την ελληνοαμερικανική κουλτούρα, όπως και για το μάθημα για την αρχαία και σύγχρονη Αθήνα που διδάσκει η συνάδελφος και σύζυγός του, καθηγήτρια Αρτεμη Λεοντή. Κάθε ακαδημαϊκό έτος, οι εγγραφές μπορούν να φτάσουν στα νεοελληνικά μαθήματα τις τετρακόσιες και σε ελληνικά μαθήματα γενικά τις πέντε χιλιάδες. Το πανεπιστήμιο καλύπτει σχεδόν όλες τις περιόδους του ελληνικού πολιτισμού με περίπου τριάντα καθηγητές. Την ώρα που κάποια τμήματα ελληνικών σπουδών στην Ευρώπη καταργούνται, στην Αμερική ανθούν.
Μετά το αρχικό σοκ των «Ημισκούμπρια», συντρώμε με τον Βασίλη Λαμπρόπουλο σε ένα μπιστρό. Ξενιτεμένος τριάντα χρόνια από την Ελλάδα, αφού δίδαξε πρώτα στο Οχάιο, εγκαταστάθηκε στο Μίσιγκαν. Μας εξηγεί πώς εντάσσονται τα νέα ελληνικά στην πανεπιστημιακή ζωή: «Το αμερικανικό εκπαιδευτικό σύστημα δίνει την ευκαιρία στους φοιτητές του κολεγίου να πάρουν μαθήματα από μια ευρεία γκάμα επιλογών. Ετσι μπορεί κάποιος να έχει επιλέξει, λ. χ., νέα ελληνικά, αστρονομία και μπαλινέζικο θέατρο. Η πολυσχιδής εκπαίδευση δίνει στα παιδιά ευελιξία σκέψης ώστε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της σημερινής οικονομίας. Ξέρουμε πια ότι αυτό που σπουδάζεις δεν θα το χρησιμοποιήσεις απαραίτητα στη ζωή σου. Πρέπει λοιπόν το ίδιο το πανεπιστήμιο να σου μάθει ότι οφείλεις να είσαι συνεχώς επανεκπαιδεύσιμος».
Γόητρο και περιέργεια
Οι φοιτητές των ελληνοκεντρικών μαθημάτων είναι συνήθως παιδιά ευρωπαϊκής καταγωγής, σπάνια ασιατικής ή λατινοαμερικανικής προέλευσης. «Κάθε χρόνο, μόνο ένα μικρό μέρος των φοιτητών μας είναι Ελληνοαμερικανοί. Τα ελληνικά μαθήματα έχουν γόητρο. Οι Ελληνες έχουν καλό όνομα στο πανεπιστήμιο, είναι δεμένοι μεταξύ τους. Πολλοί ξένοι έρχονται από περιέργεια, είτε γιατί έχουν ακούσει καλά λόγια από άλλους που πήραν το μάθημα. Αλλοι αναπτύσσουν μια συμπάθεια σε εμάς από κάποιον Ελληνα φίλο ή συγκάτοικο», μας εξηγεί.
«Ο βασικός στόχος του δικού μου μαθήματος για την ελληνοαμερικανική κουλτούρα είναι να προβληματιστούν τα παιδιά για τη γλωσσική, εθνική, φυλετική ταυτότητα στην Αμερική μέσα από την οπτική γωνία της ελληνικής περίπτωσης. Χρησιμοποιώ τους Ελληνες ως πύλη εισόδου σε αυτά τα ζητήματα. Στις ΗΠΑ, η ελληνική κοινότητα ανθίσταται ιδιαίτερα στην αφομοίωση, χωρίς όμως να παραμένουμε κοινωνικό περιθώριο. Εχουμε ιστορία σε βάθος χρόνου, κάτι που βοηθάει ιδιαίτερα όταν εξετάζουμε θέματα παράδοσης».
Η συζήτηση έρχεται αναπόφευκτα στις ριζοσπαστικές μεθόδους διδασκαλίας, όπως το YouΤube ή βίντεο με stand up comedy:
«Στην Αμερική, είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε το μάθημά μας ενδιαφέρον, να αφουγκραζόμαστε τα νέα δεδομένα της παιδαγωγικής. Στην Ευρώπη, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις νεοελληνιστών που, ακολουθώντας την πεπατημένη, διδάσκουν τον κανόνα της γραμματείας μας, από τον “Ερωτόκριτο” του Κορνάρου μέχρι τον Σολωμό και τον “Ερωτικό Λόγο” του Σεφέρη. Εχουν καταφέρει έτσι να χάσουν το φοιτητικό ενδιαφέρον και να συρρικνώσουν το κοινό τους. Στις ΗΠΑ, για να επιζήσει ένα μάθημα πρέπει να έχει φοιτητές, άρα πρέπει ο διδάσκων να βρει τρόπους να το κάνει ελκυστικό, ζωντανό και όχι απλώς να ακολουθεί τη διδακτέα ύλη. Αν ξεκινήσεις από τον Ερωτόκριτο, την Αναγέννηση, θα διδάξεις σε μια άδεια αίθουσα και του χρόνου το μάθημα θα έχει καταργηθεί».
Προσφορά και ζήτηση
Αρα, φταίνε οι Ευρωπαίοι που τα νεοελληνικά καταργούνται;
«Τα πανεπιστήμια βεβαίως δεν είναι ανθελληνικά, απλώς λειτουργούν με ορισμένους κανόνες προσφοράς και ζήτησης. Πολλοί συνάδελφοι, αντί να μάθουν να επικοινωνούν με τους δεκαοκτάχρονους, να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό για να προσελκύσουν νέους φοιτητές, πάνε στην Ελλάδα και ζητούν απίστευτα ποσά από υπουργεία και ιδρύματα.
Το ελληνικό κράτος γνωρίζει καλά εδώ και χρόνια σε τι ανοδική ή καθοδική πορεία είναι τα προγράμματα. Δυστυχώς, δίνει σε όλα περίπου την ίδια οικονομική ενίσχυση, και σε όσα είναι σε κρίση παραπάνω. Μήπως τα χρήματα αυτά έπρεπε να δοθούν στα προγράμματα που κάνουν αποδεδειγμένα δημιουργική δουλειά; Επιπλέον, θα έπρεπε να μας στέλνουν κάθε χρόνο οπτικοακουστικό υλικό, που δεν στοιχίζει τίποτα, από το “Δέκα” του Καραγάτση που προβλήθηκε πρόσφατα έως παλιές θεατρικές παραστάσεις».
«Μετά τη χούντα δεν υπήρξε αυτοκριτική»
Ρωτάμε τον Βασίλη Λαμπρόπουλο αν η πνευματική κατάρρευση ήταν ένας λόγος που η Ελλάδα οδηγήθηκε στη σημερινή οικονομική κρίση.
«Κάτι στράβωσε στα χρόνια της χούντας. Η πνευματική αντίσταση ούτε σθεναρή ήταν ούτε έγκαιρη. Πόσο γρήγορα κάποιοι που ευαγγελίζονταν αλλαγές έβαλαν την ουρά στα σκέλια! Εξατμίστηκε η δυναμική του 1965 και του 1966. Ο αντιστασιακός λόγος εναντίον των συνταγματαρχών δεν ήταν αρκετά ριζοσπαστικός, κατέφυγε σε ευκολίες, πατριδοκαπηλία, φονταμενταλισμό. Η γενιά μου βρέθηκε να τραγουδάει αντάρτικα ενώ άκουγε Μπιτλς. Η Ελλάδα είχε Γληνό και Ζαχαριάδη, ούτε Τρότσκι ούτε Γκράμσι. Είχε τον Καστοριάδη και τον Πουλαντζά, που όμως έζησαν αλλού. Μετά τη χούντα δεν υπήρξε αυτογνωσία ούτε αυτοκριτική. Περάσαμε αυτήν την επτάχρονη ταπείνωση, αλλά τι μάθαμε; Αντιθέτως, επικράτησε η τάση “τι θα κερδίσω εγώ για το ξύλο που έφαγα από την ΕΣΑ”. Πλήρης εξαργύρωση των αγώνων με θέσεις σε κρίσιμα πόστα. Ο αντιστασιακός ναρκισσισμός της περιόδου 1971 - 74 κρατάει μέχρι σήμερα, διότι κανείς από αυτούς τους ανθρώπους δεν έχει αποσυρθεί αλλά μονοπωλούν όλες τις θέσεις, στην πολιτική, στη δημόσια ζωή, στα πανεπιστήμια».
Κερδίζω πόντους και τη συμπάθεια συνομηλίκων μου
Γιατί μαθαίνω ελληνικά. «It’s fun!» απαντά συνοπτικά η Σάρα Τρέιβορ από την τάξη του Παναγιώτη Παφίλη και δεν έχει καμιά σχέση με την Ελλάδα. «Οταν είπα στους γονείς μου ότι κάνω νέα ελληνικά, κατσούφιασαν. Μου είπαν “άντε να μάθεις κάτι χρήσιμο όπως τα ισπανικά”. Εμένα όμως το να μαθαίνω ελληνικά με κάνει να νιώθω ξεχωριστή από τα υπόλοιπα παιδιά».
«Μαθαίνω ελληνικά, γιατί όλοι οι άλλοι μαθαίνουν ισπανικά και ήθελα να αποστασιοποιηθώ. Οι γονείς μου είναι από τη Σκανδιναβία, αλλά βρήκαν πολύ κουλ την απόφασή μου να μάθω μια τέτοια γλώσσα, αν και σπουδάζω βιοχημεία», λέει ο Κρις Γουόλτερς. «Οταν λέω στους συνομηλίκους μου ότι έχω γραφτεί στα νέα ελληνικά, κερδίζω πόντους στη συμπάθειά τους. Το πρόβλημα είναι η εξάσκηση». Ο Αντι Σνόου που σπουδάζει ιστορία κάνει μαθήματα ελληνικών, γιατί του χρησιμεύουν στην ετυμολογία και στην κατανόηση των εννοιών. «Εκτός αυτού, όλα τα παιδιά που κάνουν ελληνικά έχουμε γίνει μια παρέα και δεν θέλω να τους χάσω. Δεν έχω κανένα Ελληνα συγγενή για να μιλάω μαζί του, αλλά τώρα πια έχω Ελληνες φίλους. Η γραμματική σας είναι δύσκολη, δεν “παίζεται”».
Ο εβραϊκής καταγωγής Στίβεν Σνάιντερ φοίτησε στο Μπρονξ σε ένα από τα ελάχιστα αμιγώς αμερικανικά σχολεία στις ΗΠΑ όπου διδάσκονται νέα ελληνικά. «Μου φαινόταν μια γλώσσα αστεία και ενδιαφέρουσα, πιο χαλαρή από τα γαλλικά. Η μαμά μου μού έκανε πλάκα και με ρώταγε αν μάθαμε τίποτα για τη φέτα. Αμα θέλω να κάνω εξάσκηση, πάω σε εστιατόρια στην Αστόρια, είμαι Νεοϋορκέζος. Το να μαθαίνεις ελληνικά, σε βοηθάει να μάθεις όποια άλλη γλώσσα θέλεις».
kathimerini

Εισαγγελική παραγγελία για εξηγήσεις κατά ανώνυμου διαχειριστή ιστολογίου με email;;

Της Αλεξάνδρας - Μαρίας Τράγκα

Δεν μπορώ να καταλάβω... ζω στο σήμερα της "σοσιαλιστικής" μας δημοκρατίας ή στο μεσαίωνα της σκοτεινιάς και της φοβίας;

Σήμερα λέει είναι Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ και για να το γιορτάσουμε μάλλον, η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος σε εκτέλεση μιας εντελώς παράνομης εισαγγελικής παραγγελίας, και ζητά από το διαχειριστή ενός ανώνυμου ιστολογίου, να προσέλθει ενώπιόν της συγκεκριμένη ημερομηνία και ώρα, και μάλιστα το γοργόν και χάριν... έχει (14 Μαρτιου) για να δώσει εξηγήσεις για το αδίκημα της διασποράς ψευδών ειδήσεων, με αφορμή ανάρτηση που αναδημοσιεύτηκε από δεκάδες ιστολόγια για ενδεχόμενη πτώχευση της Ελλάδας, την 25 Μαρτίου 2011!!
Η ανάρτηση αυτή, η οποία πιθανολογείται ως προβοκάτσια του γνωστού και μη εξαιρετέου προβοκάτορα της μπλογκόσφαιρας Τριανταφυλλόπουλου, αναρτήθηκε για πρώτη φορά στο επώνυμο site του, που διέπεται από το καθεστώς των gr, που δωσιδικούν στην Ελλάδα και όχι στην Αμερική. Αντί λοιπόν να σταλεί σ' αυτόν νόμιμη κλήση για να δώσει εξηγήσεις, καλούνται με τον πλέον παράλογο και παράνομο τρόπο, οι ανώνυμοι ιστολόγοι που αφελώς ίσως, πέφτοντας στην παγίδα που τους έστησε ο Τριανταφυλλόπουλος, αναδημοσίευσαν την φερόμενη ως είδηση της πτώχευσης της Ελλάδας.
Η κλήση αποστέλλεται ηλεκτρονικά σε άγνωστο παραλήπτη με ανώνυμη ιστοσελίδα υπό το καθεστώς com, που υπάγεται στο νόμο της Αμερικής, και αντί για άρθρα νόμου με βάση τον οποίο καλείται ο ύποπτος διαχειριστής του συγκεκριμένου ιστολογίου, αναφέρει δύο γνωμοδοτήσεις των Εισαγγελέων του Αρείου Πάγου, Σανιδά και Τέντε, πρώην και νυν, διορισμένων και των δύο από τη δεξιά κυβέρνηση!!!
Η άρση του απορρήτου στο διαδίκτυο το έχουμε πει χιλιάδες φορές αίρεται μόνο με βάση το άρθρο 19 του Συντάγματος και του εκτελεστικού του νόμου 2225/1994, για συγκεκριμένα αδικήματα που είναι σοβαρά κακουργήματα και πλημμελήματα, ρητά προσδιορισμένα!!
Τι γίνεται εδώ πέρα επιτέλους;
Δεν ξέρουν γράμματα οι εισαγγελείς μας και η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος;
Είναι δυνατόν να υποπέσει σε τέτοιο ολίσθημα ο κ. Σφακιανάκης;
Και ο εισαγγελέας που δίνει την παραγγελία να εξακριβωθούν στοιχεία ανώνυμων ιστολογίων δεν γνωρίζει ότι οι γνωμοδοτήσεις δεν παράγουν δίκαιο? Δεν γνωρίζει ότι για να κληθεί κάποιος να δώσει εξηγήσεις πρέπει να εφαρμοστεί ο Κώδικας Ποινικής Δικονομίας;
Προβλέπεται άραγε κλήση με email στο ποινικό δικονομικό μας δίκαιο και δεν το ξέραμε;
Και προβλέπεται δίωξη με βάση γνωμοδότηση εισαγγελέα αντί για νόμο;;

ΦΘΑΝΕΙ ΠΙΑ Η ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ ΚΑΙ Η ΠΡΟΒΟΚΑΤΣΙΑ!

ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΤΕ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΤΕ ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΝΟΜΟΛΟΓΙΑΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΔΙΩΞΗΣ ΤΩΝ ΜΠΛΟΓΚΕΡ;

ΑΡΚΕΤΑ!! ΠΝΙΓΕΤΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΗ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΟΜΠΙΝΑ! ΛΕΦΤΑ ΦΕΥΓΟΥΝ ΕΞΩ ΜΕ ΤΑ ΤΣΟΥΒΑΛΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΜΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΛΕΦΤΕΣ ΠΟΥ ΧΡΟΝΙΑ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΟΥΣΑΝ ΚΑΙ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΦΘΑΝΟΝΤΑΣ ΜΑΣ ΣΤΟ ΕΣΧΑΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΗΣ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΙΣ ΚΥΝΗΓΟΥΝ ΤΟΥΣ ΜΠΛΟΓΚΕΡ ΠΟΥ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΗ ΣΑΠΙΛΑ;;

Ξυπνήστε κ. δικαστές και κ. εισαγγελείς! Κατεβήκατε σε κινητοποιήσεις γιατί απαιτείτε την τήρηση του Συντάγματος για τους μισθούς σας και την ανεξαρτησία σας!!

ΚΑΙ ΕΡΧΕΣΤΕ ΕΣΕΙΣ ΝΑ ΚΑΤΑΛΥΕΤΕ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΑΠΡΟΚΑΛΥΠΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΛΟΥΣ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΚΤΕΛΩΝΤΑΣ ΕΝΤΟΛΕΣ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΑΤΕ ΜΟΛΙΣ ΧΘΕΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΕΠΙΤΑΓΩΝ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΤΟΜΑΡΙ!!

Ο κόσμος θα σας πάρει όλους με τις πέτρες!! Αν δεν αλληλοφαγωθείτε μεταξύ σας!!

Βy: kontiloforos.blogspot

Σάββατο 12 Μαρτίου 2011

Japan:Αυτή είναι η πόλη φάντασμα! Εδώ, αγνοούνται 9.500 ψυχές!

'Αλλα 400 πτώματα σε παραλία. Πάνω απο 1.700 οι νεκροί. 300.000 άνθρωποι έχουν εγκαταλείψει τις εστίες τους.Ολόκληρα χωριά έχουν σβηστεί από τον χάρτη. 1,5 εκατομμύριο σπίτια χωρίς νερό. 5,6 εκατομμύρια χωρίς ηλεκτρικό.

Αυξάνεται δραματικά ο απολογισμός των θυμάτων στη χώρα, μετά τον ισχυρότατο σεισμό των 8,9 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ και το τσουνάμι 10 μέτρων που ακολούθησε. Οπως μετέδωσε το πρακτορείο Kyodo μόνο στην πόλη Μινιμασανρίκου υπάρχουν 9.500 αγνοούμενοι! Τα μόνα στοιχεία που έχουν οι αρχές είναι οτι περίπου 8.000 άνθρωποι είναι σε καταφύγια, όμως σχεδόν 10.000 αγνοούνται! Σύμφωνα με το νέο προσωρινό απολογισμό που διέθεσε στον Τύπο η αστυνομία, ο αριθμός των νεκρών στη βορειοανατολική Ιαπωνία ξεπερνά τους 703. Ωστόσο, η κυβέρνηση υπολογίζει οτι πάνω απο 1.000 άτομα έχουν χάσει τη ζωή τους. Ο πρωθυπουργός Ναότο Καν μίλησε για "εθνική καταστροφή άνευ προηγουμένου"... Ο ιαπωνικός στρατός ανακοίνωσε εξάλλου ότι ανακάλυψε 300-400 πτώματα στο λιμάνι Ρικουζεντακάτα, στα νοτιοανατολικά της Ιαπωνίας, το οποίο επλήγη από το καταστροφικό τσουνάμι. Περίπου 784 άνθρωποι εξακολουθούν να αγνοούνται, ενώ οι τραυματίες ανέρχονται στους 1.128, αναφέρει στον απολογισμό της η αστυνομία.Χωρίς ηλεκτρικό παραμένουν 5,6 εκατομμύρια σπίτια και η ηλεκτρική εταιρεία Tepco προειδοποίησε ότι υπάρχει κίνδυνος να διακοπεί η ηλεκτροδότηση και στο Τόκιο.
Περίπου 50.000 στρατιώτες και διασώστες, με 190 αεροπλάνα και δεκάδες πλοία, έχουν κινητοποιηθεί για να βοηθήσουν τους επιζώντες ή να απεγκλωβίσουν παγιδευμένους κατά μήκος της ακτής του Ειρηνικού.
Σύμφωνα με την αστυνομία, περισσότεροι από 215.000 άνθρωποι έχουν μεταφερθεί σε καταφύγια στα βόρεια και τα ανατολικά. Το πρακτορείο Kyodo ανέφερε ότι τουλάχιστον 3.400 κατοικίες έχουν καταστραφεί.
Όπως ανακοινώθηκε από το βρετανικό υπουργείο Εξωτερικών, η Ιαπωνία ζήτησε βοήθεια από το Λονδίνο για να αντιμετωπίσει τις συνέπειες του σεισμού. Εκπρόσωπος του υπουργείου επιβεβαίωσε ότι το Τόκιο απηύθυνε το συγκεκριμένο αίτημα προς τη βρετανική κυβέρνηση.
Και ο βρετανός υπουργός Εξωτερικών Ουίλιαμ Χέιγκ δήλωσε σήμερα στο BBC: «Συζητάμε με την ιαπωνική κυβέρνηση. Μας ζήτησε βοήθεια. Εξετάζουμε τις λεπτομέρειες και σήμερα θα τις ανακοινώσουμε».
Εντωμεταξύ το βρετανικό ΥΠΕΞ προειδοποίησε τους βρετανούς πολίτες να αποφεύγουν τα ταξίδια στο Τόκιο και στα βορειοανατολικά της Ιαπωνίας.
Στην Ιαπωνία αναμένεται να φτάσουν οι πρώτες ξένες ομάδες διασωστών από την Αυστραλία, τη Νέα Ζηλανδία, τη Νότια Κορέα, την Ελβετία, τη Βρετανία, τη Γαλλία και τις ΗΠΑ.
«Είμαστε έτοιμοι να παρέχουμε οτιδήποτε ζητήσει η Ιαπωνία», δήλωσε η Ελίζαμπεθ Μπιρς από το γραφείο του ΟΗΕ για το Συντονισμό Ανθρωπιστικών Υποθέσεων.
By:Newsit

Η Λιβύη τού Καντάφι, και ο ΟΗΕ των «ειρηνοποιών» δυνάμεων


Που θέλανε να του αρπάξουν
τα πετρέλαια και φτιάξανε
την ευκαιρία…
Οί δυό φίλοι ! Χθές.... Σήμερα όμως;
κι΄ εσύ τέκνον Βρούτε;
(ΑΠΟΨΕΙΣ)

Πετροβολούμε αυτές τις μέρες. Έχουμε σηκώσει όλοι μια πέτρα από κάτω, και την ρίχνουμε χωρίς έλεος, και λογική και όποιον πάρει ο Χάρος! Πετροβολούμε τον αστυνομικό.. Πετροβολούμε τους κουκουλοφόρους… Πετροβολούμε τους κακομαθημένους αναρχικούς… Πετροβολούμε τον Κούγια… Πετροβολούμε τους δημοσιογράφους…Πετροβολούμε τους καταστηματάρχες ( αυτούς κυριολεκτικά και μεταφορικά…). Πετροβολούμε τους παπάδες…
Πετροβολούμε τους επιχειρηματίες… Πετροβολούμε τον πρωθυπουργό… Έ, τώρα άς πετροβολήσουμε και τον Καντάφι… Μόνο τον εαυτό μας δεν πετροβολούμε, ίσως γιατί τον θεωρούμε… άγιο! Άραγε όμως, πόσοι από μας που σηκώνουμε την πέτρα για να ρίξουμε--μαζί και το ανάθεμα--κάναμε αυτοκριτική και βρήκαμε ότι εμείς είμαστε εντάξει;Μας έστειλε προχθές ένα μήνυμα, φίλος από την Γερμανία, και αφού μας απαρίθμησε τις «αρετές» της κατευθυνόμενης, ως επί το πλείστον Ελληνικής δημοσιογραφίας, δήλωσε αγανακτισμένος με τα Μέσα Μαζικής Αποβλάκωσης ( όπως χαρακτηριστικά μας είπε ) πού πήγαν όλα τους με το μέρος των ανταρτών στην Λιβύη ( επειδή «αυτό τραβάει τώρα η μόδα» και γίνεται γραφικός όποιος έχει αντίθετη άποψη). Kαι πού σε μια μόνο νύκτα, περίπου, άλλαξαν όλοι στρατόπεδο και από υμνητές του Καντάφι τώρα τον ανεβοκατεβάζουν δικτάτορα και εχθρό του λαού του, πού βομβαρδίζει τους αντάρτες πού έκαναν Επανάσταση !
patrasblog

Με επιτυχία έκλεισε το Πρόγραμμα «ΠΥΛΟΣ-safe internet»

Η Απολογιστική παρουσίαση
όλων των «σταθμών» θα γίνει
τον Μάη στην Καλαμάτα
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 11 Μάρτη , η ενημερωτική επίσκεψη για το θέμα του Ασφαλούς Διαδικτύου στον τελευταίο περιφερειακό σταθμό, που ήταν η Πύλος. Το πρόγραμμα υλοποιείται από το Γραφείο Γυναικείων θεμάτων και Οικογένειας της Ιεράς Μητροπόλεως Μεσσηνίας, σε συνεργασία με την Αγωγή Υγείας Β΄βαθμιας Εκπαίδευσης και τα κατά τόπους σχολεία. Ειδικότερα δε, στην περίπτωση της Πύλου , το πρόγραμμα ετέθη υπό την αιγίδα του Δήμου ενώ ιδιαιτέρως σημαντική στην υλοποίηση του υπήρξε η συμβολή του Συλλόγου Κυριών.
Το πρωί της Παρασκευής, ο Γιώργος Κορμάς, ιατρός, επιστ. συνεργάτης Μονάδας Εφηβικής Υγείας Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής Πανεπιστημίου Αθηνών, μίλησε με τους μαθητές της Β΄, Γ΄ Γυμνασίου και της Α΄ Λυκείου Πύλου και παρατήρησε ότι υπήρξε σημαντικό ενδιαφέρον από τα παιδιά καθώς το Internet πλέον αποτελεί κομμάτι της ζωής τους . Ο ίδιος σημειώνει ότι, δεν προτείνουμε να μην έχουν τα παιδιά αυτή τη δυνατότητα αλλά να τους παρέχεται μαζί με συστηματική ενημέρωση και παράλληλη ενημέρωση των γονέων, ώστε να υπάρχει ένας κοινός κώδικας επικοινωνίας για την καλύτερη χρήση του μέσου και την πρόληψη κινδύνων. Τα παιδιά παρατήρησαν ότι αφιερώνουν χρόνο για τη διαδικτυακή ενημέρωση τους , την επικοινωνία τους με φίλους αλλά και την ψυχαγωγία τους. Γνωρίζουν ότι υπάρχουν κάποιοι κίνδυνοι και συμφωνούν ότι η σχετική πληροφόρηση θα πρέπει να ξεκινά από τη μικρότερη δυνατή ηλικία για να μπορούν να τους εντοπίσουν εγκαίρως.
Η ενημέρωση, από το Γιώργο Κορμά, συνεχίστηκε με τους γονείς που προσήλθαν στο απογευματινό πρόγραμμα, όπου συζητήθηκαν θέματα όπως τα νέα μοντέλα επικοινωνίας των παιδιών όπως το facebook, τα όρια του ακίνδυνου και του επικίνδυνου, η ανάγκη ενημέρωσης όλων ώστε να μην απαξιώνουμε τα Μέσα που με σωστή χρήση είναι ωφέλιμα, συμπτώματα που πρέπει να ανησυχούν την οικογένεια και τρόποι επικοινωνίας με αρμόδιους φορείς που έχουν συσταθεί γι΄ αυτό το σκοπό.
Η Αγγελική Ρουμελιώτου, Κοινωνική λειτουργός και μέλος του Γραφείου Γυναικείων θεμάτων και Οικογένειας της Ιεράς Μητροπόλεως Μεσσηνίας , μίλησε στο πλαίσιο του απογευματινού προγράμματος, για τη σημασία κατανόησης των αναγκών του κάθε παιδιού και εφήβου, οι οποίες αλλάζουν από μια χρονική περίοδο σε μια άλλη αλλά και σε κάθε φάση της ζωής του παιδιού. Η ανάγκη για επικοινωνία είναι αυτή που ωθεί το παιδί να συνάπτει σχέσεις με το άμεσο περιβάλλον του αλλά και το ευρύτερο, όπως οι φίλοι του , οι οποίοι μάλιστα στην εφηβεία θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο . Οι γονείς , είπε η Αγγελική Ρουμελιώτου , υποστηρίζουν το παιδί μέσα από την ίδια την παρουσία τους, φυσική και συναισθηματική αλλά και την υγιή οριοθέτηση που είναι απαραίτητη για το σωστό και ασφαλές μεγάλωμα ενός παιδιού. Οι έννοιες επικοινωνία, ενημέρωση, φίλοι, όριο, ασφάλεια, ανάγκες ορίζουν το πλαίσιο κατανόησης της σχέσης του εφήβου με το περιβάλλον του , συνεπώς και της σχέσης του με το διαδικτυακό κόσμο.
Την εκδήλωση προλόγισε ο Άγγελος Χρονάς, Πρόεδρος της Κοινωφελούς επιχείρησης του Δήμου Πύλου –Νέστορος.
Το πρόγραμμα Μεσσηνία –safe internet θα ολοκληρωθεί με την απολογιστική εκδήλωση στις 9 Μάη, στην Καλαμάτα, όπου θα παρουσιαστούν όλοι οι ενημερωτικοί σταθμοί , οι συνεργασίες, τα αποτελέσματα, οι προβληματισμοί και οι προτάσεις .