Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2012

Το Κίνημα των… αδιάβαστων

Πληροφορίες αναφέρουν πως από στιγμή σε στιγμή ανακοινώνεται το Κίνημα των «Αδιάβαστων». Λογότυπο θα έχει, ένα κλειστό βιβλίο…
Οι μνημονιακοί υπουργοί και βουλευτές, ο ένας μετά τον άλλον, σε συνέχεια των δημοσίων δηλώσεών τους, που δεν είχαν χρόνο ή είχαν άλλες δουλειές και δεν ΠΡΟΛΑΒΑΝ, να διαβάσουν το μνημόνιο…. ανακαλύπτουν πως είναι πολλοί. Ίσως αποτελούν πλειοψηφία.
Ορμώμενοι από το κίνημα των Αγανακτισμένων, θεωρούν πως είναι κι αυτοί θύματα της πολιτικής των δύο Γιώργηδων (τ. πρωθυπουργού και τ. υπουργού οικονομικών) και πως τους δόθηκε η σημαντικότερη συμφωνία της Ελλάδας, την τελευταία στιγμή. Αυτής, του ενός εκατομμυρίου ανέργων, των συσσιτίων, των αστέγων, των λουκέτων κλπ.
Θα συμμετέχουν κι αυτοί σε πορείες και διαδηλώσεις κάθε Κυριακή, έξω από τη Βουλή, σε δικό τους προστατευόμενο χώρο από τις ασφάλειές τους, με κυλικείο και άλλες ανέσεις.

Βίντεο-ντοκουμέντο για τη καταστροφή της Σμύρνης,βγαίνει στο φως

Ένα ξεχασμένο ντοκουμέντο ιστορικής αξίας από την καταστροφή της Σμύρνης, το 1922, κινηματογραφήθηκε με κάμερα 35mm σε Σμύρνη, Αθήνα και Πειραιά και βρήκε νέα ψηφιακή ζωή το 2008

Ο George Magarian, δημιουργός του «ντοκιμαντέρ» εποχής, γεννήθηκε το 1895 και σπούδασε στο «Αμερικανικό Κολλέγιο» στο Ικόνιο (Konya) της Τουρκίας. Αργότερα, διατέλεσε διευθυντής στο παράρτημα του Ικονίου της ΧΑΝ (Χριστιανική Αδελφότης Νέων, ΧΑΝΘ για τη Θεσσαλονίκη, γνωστή ως YMCA, Young Men Christian Association και ΧΕΝ=Χριστιανική Ένωσις Νεανίδων, YWCA, Young Women Christian Association το γυναικείο τμήμα).
Όπως σημειώνει στους μεσότιτλους, αν και η YMCA δεν ήταν φιλανθρωπική οργάνωση, την περίοδο των γεγονότων στη Μικρά Ασία, το 1922, οργάνωσε δομές ανακούφισης για τα θύματα της τραγωδίας αυτής. Ο George Magarian, την ίδια στιγμή που συμμετείχε στα γεγονότα αυτά, με μια μηχανή 35 mm, κινηματογράφησε πολλές σκηνές της ανθρωπιστικής καταστροφής, στη Σμύρνη, στην Αθήνα και στον Πειραιά.
Οι συγκλονιστικές αυτές εικόνες παρέμειναν επί 60 και πλέον χρόνια στο διαμέρισμα της συζύγου του, στη Νέα Υόρκη. Ολοι αγνοούσαν την ύπαρξή τους, έως ότου το 2008 ο εγγονός του Robert Davidian, κινηματογραφιστής ο ίδιος, βρήκε το μοναδικό αυτό ντοκουμέντο και το διέσωσε από τη φθορά του χρόνου μετατρέποντάς του σε ψηφιακή μορφή, πριν την ολοκληρωτική του αποσύνθεση.
Δείτε το βίντεο:


Πηγές: XYZ Contagion, Davidian Video Productions, MyPoco-infognomonpolitics
By: onalert

Μια περιήγηση στον χώρο του υποκόσμου και της πορνείας του Πειραιά (1840-1968)

Βούρλα – Τρούμπα 

Βασίλης Πισιμίσης:Βούρλα – Τρούμπα. Μια περιήγηση στον χώρο του υποκόσμου και της πορνείας του Πειραιά (1840-1968) - Εκδόσεις Τσαμαντάκη

Ο Βασίλης Πισιμίσης είναι Κερατσινιώτης, μελετητής της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά και συλλέκτης πολύτιμου ιστορικού και λαογραφικού υλικού σχετικά με το μεγάλο λιμάνι. Το πολύ ενδιαφέρον βιβλίο του “Βούρλα – Τρούμπα. Μια περιήγηση στον χώρο του υποκόσμου και της πορνείας του Πειραιά (1840-1968)” είναι γεμάτο πληροφορίες και μαρτυρίες σχετικά με τα Βούρλα, τα πρώτα κρατικά πορνεία του ελληνικού κράτους και τον προκλητικό κόσμο της Τρούμπας. Μορφές του υποκόσμου της εποχής όπως πόρνες, τσατσάδες, αγαπητικοί, χασικλήδες, ρεμπέτες και διάφοροι κακοποιοί ανασυνθέτουν τον πνιγηρό και σκοτεινό κόσμο της νύχτας και του περιθωρίου που χαρακτήρισε τις περιοχές αυτές μέχρι τον “εξαγνισμό” τους από τη χούντα στα τέλη της δεκαετίας του '60.

Βούρλα ονομαζόταν από την αρχαιότητα η περιοχή του λιμανιού κάτω από τη σημερινή Δραπετσώνα, επειδή λόγω του μικρού βάθους των νερών δημιουργούνταν δύσοσμα έλη γεμάτα βούρλα και καλαμιές. Ήδη από το 1840, ο Πειραιάς ήταν μία περιοχή με αυξημένο ανδρικό πληθυσμό κυρίως λόγω της ναυτικής κίνησης αλλά και της έλευσης χιλιάδων εργατών από την επαρχία, που σκοπό είχαν να δουλέψουν στα παρακείμενα του λιμανιού εργοστάσια ή στο λιμάνι ως φορτοεκφορτωτές, ναυτικοί κλπ, γεγονότα που εξηγούν την άνθιση της πορνείας στην περιοχή. Οι μόνιμοι κάτοικοι όμως, ενοχλημένοι από όλον αυτόν τον συρφετό, διαμαρτύρονταν έντονα και ζητούσαν την απομάκρυνση των χαμαιτυπείων που ξεφύτρωναν σε κάθε σοκάκι της πόλης.