Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου 2010

Σε Καλαμάτα και Πύργο,σήμερα οι Οικολόγοι Πράσινοι

ΑΚΡΩΤΗΡΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΚΡΩΤΗΡΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ
Συνεχίζουν οι Οικολόγοι Πράσινοι τις περιοδείες στις περιοχές που πλήττονται από τον ακρωτηριασμό του σιδηροδρόμου, ως απάντηση στις αποφάσεις της κυβέρνησης και της ΤΡΕΝΟΣΕ για κλείσιμο γραμμών.Στο πλαίσιο αυτό, ο εκπρόσωπος Τύπου των Οικολόγων Πράσινων Γιάννης Παρασκευόπουλος περιόδευσε σήμερα στην Πελοπόννησο, με συναντήσεις και συνεντεύξεις Τύπου που συμβολικά οργανώθηκαν στους σιδηροδρομικούς σταθμούς της Καλαμάτας και του Πύργου.Μαζί του στην επίσκεψή του στην Καλαμάτα ήταν ο Λάμπρος Μπούκλης, περιφερειακός σύμβουλος Πελοποννήσου με την Οικολογική Συμπολιτεία του Μοριά, και η Δήμητρα Λυμπεροπούλου, μέλος του Πανελλαδικού Συμβουλίου των Οικολόγων Πράσινων.Για το ίδιο μεταφορικό έργο, ο σιδηρόδρομος χρειάζεται μέχρι 7 φορές λιγότερη ενέργεια, έχει μέχρι 10 φορές λιγότερη ρύπανση, είναι μέχρι 16 φορές ασφαλέστερο από το αυτοκίνητο. Σε περιπτώσεις κακοκαιρίας, μια σιδηροδρομική γραμμή παραμένει σε λειτουργία με πολύ πιο αντίξοες καιρικές συνθήκες από ό,τι μια οδική αρτηρία.«Οι διαβεβαιώσεις του πρωθυπουργού για προτεραιότητα στο σιδηρόδρομο, έγιναν τελικά προτεραιότητα στο ξήλωμά του», τόνισε ο Γιάννης Παρασκευόπουλος. «H «Πράσινη Ανάπτυξη» του ΠΑΣΟΚ έχει καταλήξει το πιο σύντομο ανέκδοτο. Με πρόσχημα την κρίση, μας γυρίζουν πίσω στην εποχή πριν τον Τρικούπη για να εξυπηρετήσουν τα οικονομικά συμφέροντα των ανταγωνιστών του σιδηροδρόμου. Είχαμε ήδη το αραιότερο σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ευρώπη, και η κυβέρνηση έρχεται τώρα να το ακρωτηριάσει κι άλλο. Τα προβλήματα στον ΟΣΕ μπορούν να λυθούν μόνο αν δεν καταδικάσουμε το τρένο σε θάνατο. Επί μήνες διοχετεύονταν στην κοινή γνώμη αλλοιωμένα στοιχεία για το έλλειμμα του ΟΣΕ, ώστε να εκβιάσουν συναινέσεις από την κοινή γνώμη: τα πραγματικά ελλείμματα είναι μόλις 10-15% των υπέρογκων ποσών που μας παρουσίαζαν. Αν η φωνή των Οικολόγων Πράσινων μπορούσε να ακουστεί πιο δυνατά, η κυβέρνηση θα είχε πολύ μεγαλύτερες δυσκολίες να ψηφίσει ένα νομοσχέδιο που στραγγαλίζει οικονομικά τον ΟΣΕ και προβλέπει μέχρι και ξήλωμα των γραμμών για να γίνουν δρόμοι και οικόπεδα.Τώρα το λόγο έχουν οι τοπικές κοινωνίες και οι περιφέρειες. Οι Οικολόγοι Πράσινοι έχουμε συγκεκριμένες προτάσεις εξυγίανσης και εκσυγχρονισμού, αλλά ο κ. Ρέππας αρνείται από τον περασμένο Μάιο να μας δεχθεί. Όποιος πιστεύει ότι η κρίση είναι μόνο στην οικονομία και ότι θεραπεύεται μόνο με περικοπές, είναι τουλάχιστον κοντόφθαλμος. Σήμερα χρειαζόμαστε προτάσεις που να απαντούν ταυτόχρονα στην οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική κρίση, και η ενίσχυση του σιδηροδρόμου έχει εδώ κεντρική θέση».
Το τρένο είναι η ραχοκοκαλιά της Πελοποννήσου», τόνισε o Λάμπρος Μπούκλης. «Τώρα που η ηλεκτροκίνηση του Προαστιακού, έστω και με καθυστέρηση χρόνων, μειώνει το χρόνο της διαδρομής προς την Αθήνα, αποτελεί παραλογισμό να κόβεται τελείως το τρένο πέρα από την Κόρινθο και το Κιάτο. Χρειάζεται συνεργασία σιδηροδρόμου και ΚΤΕΛ με ενιαίο εισιτήριο, και με το σιδηρόδρομο να εξελίσσεται σε κορμό των μεταφορών για μεσαίες και μεγάλες αποστάσεις.Παράλληλα όμως πρέπει να διασφαλιστεί από την πρώτη στιγμή, με ρητή δέσμευση όλων των δήμων και της περιφέρειας, ότι ούτε ένα μέτρο γραμμής, ούτε μια άκρη σταθμών και άλλων εγκαταστάσεων δε θα δοθούν σε άλλες χρήσεις. Η Οικολογική Συμπολιτεία του Μοριά θα αναλάβει άμεσα πρωτοβουλίες στο νέο περιφερειακό συμβούλιο.
Απέναντι στις επικίνδυνες εξελίξεις πρέπει όλοι οι τοπικοί φορείς, οι νέες διοικήσεις στους δήμους και την περιφέρεια και, πάνω απ’ όλα, οι πολίτες να αγωνιστούμε για να κάνουμε ξεκάθαρο ότι δεν θα παρακολουθήσουμε με σταυρωμένα χέρια την κατάργηση των υποδομών μας αλλά θα αγωνιστούμε δυναμικά με κάθε πρόσφορο μέσο για να διεκδικήσουμε το μέλλον μας».
Η Εκτελεστική Γραμματεία των Οικολόγων Πράσινων
Για περισσότερες πληροφορίες Λάμπρος Μπούκλης 6944 764651
Γιάννης Παρασκευόπουλος 6979 952070

Αποκατάσταση της αδικίας στο ιδιοκτησιακό της Μάνης

Δεσμεύσεις Μωραΐτη για ευνοϊκή ρύθμιση
Τη δέσμευσή του ότι στις επόμενες δεκαπέντε μέρες θα υπάρξει ευνοϊκή ρύθμιση αναφορικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς της Μάνης που εκκρεμεί εδώ και δέκα χρόνια, εξέφρασε σε αθηναϊκή εφημερίδα ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Θάνος Μωραΐτης.«Είναι ένα ζήτημα τεσσάρων αιώνων αλλά θα το λύσουμε», επεσήμανε ο υφυπουργός, υπογραμμίζοντας ότι αναμένεται η εισήγηση των υπηρεσιών του υπουργείου, προκειμένου να δρομολογηθεί η επίλυση του ζητήματοςπου απασχολεί τους Μανιάτες.
Το θέμα αφορά στην αξίωση του ελληνικού Δημοσίου να προσκομίσουν οι μανιάτες τίτλους ιδιοκτησίας, ενώ εδώ και αιώνες η ιδιοκτησία στην περιοχή καθοριζόταν δια λόγου και αυτό «Είναι ένα ζήτημα τεσσάρων αιώνων αλλά θα το λύσουμε», επεσήμανε ο υφυπουργός γιατί, όπως αναφέρει και ο ίδιος ο κ. Μωραΐτης, «όλως περιέργως και αναιτιολόγητα, το 1979 η Μάνη εξαιρέθηκε από τη ρύθμιση του Ν. 998/79, στην οποία εντάχθηκαν οι Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, τα Ιόνια Νησιά και η Κρήτη».Ουσιαστικά η υπόθεση «ΑΡΠΑΓΗΣ», άρχισε το 1991, και έφθασε στο αποκορύφωμα το 2005, όταν ο τότε δικαστικός αντιπρόσωπος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους Παναγιώτης Αντ. Δούκας, ως πληρεξούσιος του ελληνικού κράτους, κατέθεσε αγωγή εναντίον κατοίκων από την Καρδαμύλη και τις Κιτριές, υποστηρίζοντας ότι «η επίδικη έκταση αποτελεί τμήμα μεγαλύτερης, που ανήκε σε οθωμανούς και την κατέλαβα ως ελληνικό Δημόσιο». Το περίεργο της υποθέσεως είναι ότι, την εποχή που εγράφοντο αυτά, Δντής δασών Μεσσηνίας ήταν ο…πρόεδρος του Συλλόγου Μανιατών Καλαμάτας,κ. Παν. Μπαζίγος …Από την πλευρά του, ο πρόεδρος τoυ Συλλόγου «Ευνομία» κ. Νίκος Μαντάγαρης τονίζει ότι «επιχειρείται και αλλοίωση της ιστορίας της Μάνης, όταν όλοι γνωρίζουν ότι η περιοχή ουδέποτε κατακτήθηκε από το σουλτάνο». Αξίζει να σημειωθεί, ότι στις 14 του περασμένου μήνα, με πρωτοβουλία του βουλευτή Λ. Γρηγοράκου, ο κ. Μωραΐτης δέχτηκε επίσκεψη από τον υφυπουργό Οικονομικών κ. Δημήτρη Κουσελά, από τους βουλευτές του νομού μας κ.κ. Λεωνίδα Γρηγοράκο, Θανάση Δαβάκη, Γρηγόρη Αποστολάκο και καθώς και από τους βουλευτές Μεσσηνίας κ. Νάντια Γιαννακοπούλου και Αττικής κ. Μάκη Βορίδη.
Στη συνάντηση τέθηκε υπ’ όψιν του υφυπουργού το ζήτημα της εφαρμογής του άδικου τεκμηρίου κυριότητας υπέρ του Δημοσίου για τις δασικές εκτάσεις στη Μάνη και την άσκηση αγωγών εκ μέρους του Δημοσίου για την αναγνώριση της υποτιθέμενης κυριότητάς του επί δασικών εκτάσεων που κείνται στη Μάνη. Οι συμμετέχοντες συμφώνησαν στο ότι τι τα όσα ισχύουν για τις περιοχές που αναφέρονται στο άρθρο 62 του ν. 998/1979 για το βάρος αποδείξεως της ιδιο-κτησίας πρέπει να ισχύσουν και για όλη την Μάνη Μεσσηνιακή και Λακωνική, έτσι ώστε να αντιμετωπιστούν τα ιδιοκτησιακά προβλήματα που θα δημιουργηθούν στο μέλλον και να διευκολυνθούν στο έργο τους τόσο οι Δασικές όσο και οι υπηρεσίες του Κτηματολογίου. Τέλος ο κ. Γρηγοράκος ανέφερε ότι εκτός των άλλων, μετά την θετική έκβαση της υποθέσεως, θα αναγνωριστεί στην ενιαία Μάνη ότι δεν ήταν ποτέ υπό τουρκι-κή κατοχή και να αποκατασταθούν ιστορικές αλήθειες.Στη συζήτηση συμμετείχαν ακόμα ο κ. Νίκος Μαντάγαρης, και ο γενικός διευθυντής του «Ελλάδα ΤΒ» κ. Αντώνης Φελούρης,(Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος) από το Σύλλογο «Ευνομία», που ενημέρωσαν τον υπουργό και τους βουλευτές για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Μανιάτες, και τους παρείχαν όλα τα ιστορικά, νομικά και άλλα στοιχεία, μαζί με τις χιλιάδες υπογραφές και τους φακέλους διαμαρτυρίας των Μανιατών, τα οποία και παρέδωσαν στον κύριο Μωραϊτη. Τέλος παρευρέθη στη συνάντηση ο δασολόγος δρ. Ελευθέριος Σταματόπου-λος, ως ειδικός επιστήμων που χρόνια ασχολείται με το θέμα της Μάνης, και είναι και ο εξειδικευμένος Σύμβουλος της «Ευνομίας», ενώ αξιοσημείωτη και εμπεριστατωμένη υπήρξε η συμβολή του ειδικού Γραμματέα του υπουργείου ως και των υπηρεσιακών παραγόντων. Όλοι οι παρευρισκόμενοι συμφώνησαν ότι η περιοχή της Μάνης οφείλει να αποτελέσει εξαίρεση ως προς την εφαρμογή του τεκμηρίου κυριότητας που ισχύει υπέρ του Δημοσίου επί των δασών και δασικών εκτάσεων και να ενταχθεί στο άρθρο 62, ώστε το βάρος αποδείξεως της ιδιοκτησίας να μη βαρύνει τους πολίτες-ιδιοκτήτες ακινήτων, αλλά το Δημόσιο. Πληροφορίες αναφέρουν, ότι η μεγάλη στιγμή για την ουσιαστική Λευτεριά της Μάνης πλησιάζει. Η Μάνη ουσιαστικά αρχίζει να πιστεύει ότι ενσωματώνεται στην Ελλάδα. Ο ΑΓΩΝΑΣ ! των Μανιατών με πρωτεργάτη την « Ευνομία», φαίνεται ότι δικαιώνεται. Η Μάνη αρχίζει να ελπίζει και να ονειρεύεται ….