Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010

Φθηνότερα Ι.Χ. με απόσυρση

Κίνητρα απόσυρσης «γερασμένων» αυτοκινήτων άνω των 12 ετών, με μείωση των τελών ταξινόμησης έως και 100% για καινούργια Ι.Χ. έως 2.000 κυβικών εκατοστών, φέρνει το νομοσχέδιο-σκούπα που κατατέθηκε χθες στη Βουλή.
Το νομοσχέδιο που κατατέθηκε από τον υπουργό Οικονομικών, επιβεβαιώνει το αποκλειστικό ρεπορτάζ των «ΝΕΩΝ» στις 9 Σεπτεμβρίου 2010. Με τις αλλαγές έρχονται μειώσεις τελικών τιμών από 300 έως και 2.100 ευρώ ανάλογα με τον κυλινδρισμό και τη φορολογητέα αξία των Ι.Χ. Τα κίνητρα τα οποία θα τεθούν σε ισχύ 10 μέρες μετά την επικείμενη έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης των υπουργών Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Μεταφορών, θα έχουν ισχύ για αυτοκίνητα που θα αποσυρθούν έως 31 Δεκεμβρίου 2011 και φέρνουν δραστική μείωση των τελών ταξινόμησης κατά:
100% για αυτοκίνητα μέχρι 900 κυβικά ε κατοστά εφόσον η φορολογητέα αξία τους δεν ξεπερνά τα 6.000 ευρώ.
100% για αυτοκίνητα κυλινδρισμού από 901 μέχρι και 1.400 κυβικά εκατοστά εφόσον η φορολογητέα αξία είναι μέχρι και 8.000 ευρώ.
65% για αυτοκίνητα κυλινδρισμού κινητήρα από 1.401 μέχρι και 1.600 κυβικά εκατοστά και για φορολογητέα αξία μέχρι και 11.000 ευρώ.
50% για αυτοκίνητα κυλινδρισμού από 1.601 μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά και για φορολογητέα αξία μέχρι και 14.000 ευρώ.
Στην περίπτωση που η φορολογητέα αξία είναι μεγαλύτερη των προαναφερθέντων ποσών, θα εισπράττεται για το επιπλέον ποσό ο προβλεπόμενος ακέραιος συντελεστής τέλους ταξινόμησης. Προϋπόθεση για να κερδίσει ο φορολογούμενος τη μείωση των τελών ταξινόμησης είναι η απόσυρση αυτοκινήτου παλαιάς τεχνολογίας, για τα οποία έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα μέχρι 31/12/1998 και για τα οποία έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου γίνεται η διαγραφή, καθώς και τυχόν οφειλομένων προηγούμενων ετών. Με τον τρόπο αυτόν, Ι.Χ. 1.400 κυβικών εκατοστών φορολογητέας αξίας 8.000 ευρώ, το οποίο σήμερα επιβαρύνεται με τέλος ταξινόμησης 12% ή 960 ευρώ, θα έχει πλήρη απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης εφόσον ο αγοραστής του προχωρήσει σε παράλληλη απόσυρση αυτοκινήτου παλαιάς τεχνολογίας και ηλικίας άνω των 12 ετών.
Ευνοϊκότερη γίνεται παράλληλα και η μεταχείριση των Ι.Χ. όσον αφορά τον φόρο πολυτελείας, που επιβάλλεται πλέον σε μεγαλύτερα ποσά χονδρικής τιμής. Με τις αλλαγές που προβλέπονται στο νομοσχέδιο, ο φόρος πολυτελείας στα καινούργια αυτοκίνητα θα επιβάλλεται με συντελεστή 10% για εργοστασιακή αξία από 20.000 έως 22.000 ευρώ (σήμερα 10% για αξία από 15.000 έως 20.000 ευρώ), με συντελεστή 30% για εργοστασιακή αξία μεταξύ 22.000 και 28.000 (από 20.000 έως 28.000 ευρώ σήμερα) και με 40% για αξία πάνω από 28.000 ευρώ (δεν υπάρχει αλλαγή για τα πολύ ακριβά). Στα μεταχειρισμένα, αντίστοιχα, ο συντελεστής 10% θα επιβάλλεται σε τιμή χονδρικής μεταξύ 16.000 και 17.000 ευρώ (από 11.000 έως 14.000 σήμερα) και 30% για αξία χονδρικής μεταξύ 17.000 και 19.000 ευρώ (από 14.00 έως 19.000 ευρώ σήμερα), ενώ δεν υπάρχει αλλαγή στον συντελεστή 40% (εξακολουθεί να επιβάλλεται για τιμή χονδρικής πάνω από 19.000 ευρώ).
Τα τέλη ταξινόμησης
Τα τέλη ταξινόμησης επιβάλλονται στη φορολογητέα αξία των αυτοκινήτων η οποία αποτελεί το άθροισμα της τιμής χονδρικής, ναύλων μεταφοράς και ασφαλίστρων. Στα καινούργια αυτοκίνητα τελευταίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας σήμερα τα τέλη ταξινόμησης διαμορφώνονται σε 5% για Ι.Χ. έως 900 κυβικά, 12% για αυτοκίνητα από 901 έως και 1.400 κυβικά, 20% για αυτοκίνητα από 1.401 έως 1.600 κυβικά, 30% για αυτοκίνητα από 1.601 έως 1.800 κυβικά, 40% για κυβισμό μεταξύ 1.801 και 2.000 εκατοστών και 50% για αυτοκίνητα κυβισμού άνω των 2.001 εκατοστών.
TA NEA