Αιτία του «μπερδέματος» αποτέλεσε ο κοινός νομαδικός τρόπος ζωής και η κοινή ενασχόληση με την κτηνοτροφία και των Σαρακατσάνων και των Βλάχων.
Οι τελευταίοι ήταν, πριν από αιώνες, εγκατεστημένοι σε χωριά, ενώ οι Σαρακατσάνοι ήταν καθαροί νομάδες, δεν είχαν πουθενά χωριό.
Χαρακτηριστική είναι η περιγραφή του Πάτρικ Λη Φέρμορ στο βιβλίο του «Ρούμελη. Οδοιπορικό στη Βόρεια Ελλάδα»:
«Αντίθετα από τους μισο-νομάδες της Ελλάδας- τους Κουτσόβλαχους και τους Καραγκούνιδες, που έχουν όλοι ορεινά χωριά από όπου αποδημούν και όπου ξαναγυρίζουν, αφού ταξιδέψουν τον μισό χρόνο για να βρουν βοσκές- οι Σαρακατσάνοι δεν έχουν δικό τους τίποτα πιο μόνιμο παρά τούτες τις κατοικίες από λυγαριά και βούρλο (σ.σ. οι καλύβες).
Οι τελευταίοι ήταν, πριν από αιώνες, εγκατεστημένοι σε χωριά, ενώ οι Σαρακατσάνοι ήταν καθαροί νομάδες, δεν είχαν πουθενά χωριό.
Χαρακτηριστική είναι η περιγραφή του Πάτρικ Λη Φέρμορ στο βιβλίο του «Ρούμελη. Οδοιπορικό στη Βόρεια Ελλάδα»:
«Αντίθετα από τους μισο-νομάδες της Ελλάδας- τους Κουτσόβλαχους και τους Καραγκούνιδες, που έχουν όλοι ορεινά χωριά από όπου αποδημούν και όπου ξαναγυρίζουν, αφού ταξιδέψουν τον μισό χρόνο για να βρουν βοσκές- οι Σαρακατσάνοι δεν έχουν δικό τους τίποτα πιο μόνιμο παρά τούτες τις κατοικίες από λυγαριά και βούρλο (σ.σ. οι καλύβες).