Δευτέρα 5 Απριλίου 2010

Βαλυραίος λιμενικός

Παναγιώτης Γ.Λάγιος
Αποφοίτησε με επιτυχία από τη Σχολή του Λιμενικού Σώματος και έδωσε τον προβλε-
πόμενο όρκο , ο Βαλυραίος , Παναγιώτης Γεωργίου Λάγιος.Συγχαρητήρια Τάκη και
καλή σταδιοδρομία.


Κυριακή, 04 Απριλίου 2010
Ανάσταση με πολλά βεγγαλικά...
Χριστός Ανέστη & χρόνια
πολλά,όπου γης αδέλφια
Βαλυραίοι και φίλοι.
Με κοσμοσυρροή πιστών στον Άι Θανάση έγινε η Ανάσταση του Θεανθρώπου στη Βαλύρα.
Την << παράσταση >> για άλλη μια χρονιά έκλεψαν δυστυχώς τα βαρελότα και τα βεγ-
γαλικά.Με το που πήγε να ακουστεί το Χριστός Ανέστη,άρχισε ο << πόλεμος >> και ο κόσμος σκόρπισε.Το φαινόμενο αυτό παρατηρείτε χρόνια τώρα, από τότε που καθιερώθηκε η Ανάσταση να γίνεται στο προαύλιο του ενοριακού μας ναού,και μάλλον θα πρέπει να καταργηθεί και η αναστάσιμη ακολουθία να τελείται εντός.Τουλάχιστον να ακούγεται το άγγελμα της Ανάστασης και όσοι επιθυμείτε παραμείνατε…Οι υπόλοιποι καλή σας όρεξη ... λίγη ώρα ενωρίτερα.



Σάββατο, 03 Απριλίου 2010
Η Άγια νύχτα των παθών στη Βαλύρα...


Με μεγάλη θρησκευτική κατάνυξη τελέστηκε η ακολουθία και η περιφορά του Επιταφίου στη Βαλύρα.Εκατοντάδες πιστών συμμετείχαν και παρακολούθησαν με ευλάβεια το Θείο δράμα. Μεγάλη και η κάθοδος στη γενέτειρα Βαλυραίων από την Αθήνα,καθώς και από άλλα μέρη, προκειμένου να γιορτάσουν το Πάσχα στην ύπαιθρο.Ο καιρός είναι προς το παρών ιδανικός και ας ευχηθούμε να κρατήσει...



Πέμπτη, 01 Απριλίου 2010
Νέο look στα Σπόρ του Νότου!
Καλή συνέχεια Χρ.Παπ.
& Καλή Ανάσταση.
(σύνδεσμος >>> http://notosspor.blogspot.com/ )


Αποκλειστικό:Xαράς ευαγγέλια για τους φίλους του Αστέρα!!!
Βαλυραίος μεγιστάνας του εξωτερικού αναλαμβάνει τον Αστέρα, με σκοπό να τον μετατρέψει σε ΠΑΕ και να τον οδηγήσει στα σαλόνια της Α! Εθνικής κατηγορίας και στην Ευρώπη. (περισσότερα στο σύνδεσμο >>> http://meligesarades.blogspot.com/2010/04/blog-post.html )


Τετάρτη, 31 Μαρτίου 2010
Η υμνογραφία της Μεγάλης Εβδομάδας
Του π. ΓΕΩΡΓΙΟΥ Δ. ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΥ
Ομότιμου Καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών
by:antibaro
Η Μεγάλη Εβδομάδα ανακεφαλαιώνει όλη την ανθρώπινη Ιστορία. Τη δημιουργία, την πτώση, την εν Χριστώ ανάπλαση και αναδημιουργία. Ο Χριστός, ο σταυρωμένος και αναστάς Κύριος της Εκκλησίας και της Ιστορίας, προβάλλεται μέσα από τις ιερές Ακολουθίες ως Αυτός που δίνει λύση στη διαχρονική τραγωδία του ανθρώπου και νοηματοδοτεί την Ιστορία.

Υπάρχει δε συνοχή και συνέχεια στα αναγιγνωσκόμενα, αδόμενα και τελούμενα στη Λατρεία, που αποδυναμώνεται όμως με την αποσπασματικότητα της μετοχής, σ’ αντίθεση με τη μοναστική λειτουργική πράξη. Η καταφυγή των φιλακόλουθων στα μοναστήρια αυτές τις μέρες, και μάλιστα τα αγιορείτικα, αυτό το νόημα έχει. Τη δυνατότητα βιώσεως όλου του φάσματος της προσφερόμενης, από τη λατρεία, ανακεφαλαιώσεως της σωτηρίας ανθρώπου και κόσμου.(περισσότερα στο σύνδεσμο >>> http://eklisval.blogspot.com/2010/03/blog-post_9851.html )


Η εβδομάδα των παθών μέσα απ' την ορθοδοξία
Μεγάλη Εβδομάδα ή Εβδομάδα των Παθών, ονομάζεται κατά το χριστιανικό εορτολόγιο η τελευταία εβδομάδα της Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Αρχίζει από την Κυριακή των Βαΐων το βράδυ και τελειώνει το Μεγάλο Σάββατο και είναι αφιερωμένη στα Άγια Πάθη του Ιησού Χριστού. Ονομάζεται Μεγάλη όχι γιατί είναι πιο μεγάλες οι μέρες σε διάρκεια, αλλά γιατί τα γεγονότα που διαδραματίζονται είναι σημαντικά για τη χριστιανική θρησκεία.
Η Μεγάλη Εβδομάδα λέγεται επίσης και "Αγία Εβδομάδα". σε διάκριση της "Καθαρής Εβδομάδας" που είναι η πρώτη εβδομάδα των νηστειών της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, αλλά και όλων των άλλων εβδομάδων του έτους, καθώς επίσης και "Εβδομάδα ξηροφαγίας" επειδή ακολουθείται αυστηρή νηστεία, ως και ακόμη παλαιότερα "άπρακτος εβδομάς" όπου παράλληλα με την αυστηρή νηστεία συνηθίζονταν και η πλήρης αποχή από κάθε εργασία.

(περισσότερα στο σύνδεσμο >>> http://eklisval.blogspot.com/2010/03/blog-post_31.html )


Τρίτη, 30 Μαρτίου 2010
Ο κατάλογος των Βαλυραίων
αγωνιστών του '21 έχει συνέχεια...

Ο κατάλογος των Βαλυραίων αγωνιστών του '21 είναι μακρύς. Χρειάζεται όμως το μεράκι και η ευγενική προσφορά των εθελοντών εκείνων,που θα σκύψουν στα κιτρινισμένα από το χρόνο χαρτιά των γενικών αρχείων του κράτους(Γ.Α.Κ),για να φέρουν στο φως όλα τα ονόματα των ηρωικών εκείνων προγόνων μας,που μας χάρισαν την ελευθερία.Τον δρόμο μας τον έδειξε ο αείμνηστος δημοσιογράφος-ιστοριοδίφης,Μίμης Φερέτος.
Στα χνάρια του πορεύθηκε με ιδιαίτερο ζήλο,μεγάλο κόπο,πολύ αγάπη και άπειρο ενδιαφέρον για την ιστορία της Βαλύρας, ο καθηγητής βιολόγος, ερευνητής και ιστοριοδίφης, Γιάννης Δημ.Λύρας, που έφερε στο φως ανεκτίμητο υλικό για τους Βαλυραίους πρωταγωνιστές του μεγάλου αγώνα και την ιστορία της γενέτειράς μας. Του αξίζει κάθε τιμή και ευγνωμοσύνη για την μεγάλη προσφορά του και ευχόμαστε το παράδειγμά του να το ακολουθήσουν κι' άλλοι.Από την παράδοση καθώς και από άλλα στοιχεία υπάρχουν ενδείξεις ότι έχουμε πολλούς ακόμα αγωνιστές της ελευθερίας,όπως για παράδειγμα τον Μάη Φερμάνη και το μόνο που απομένει είναι η ταυτοποίησή τους μέσα από τα Γενικά Αρχεία του Κράτους.
ΙΕΛ


Οι Αγυιόπαιδες της Βαλύρας!
Συγχαίρω τον εξάδελφό μου καθηγητή βιολόγο Γιάννη Λύρα
για το οδοιπορικό του με τους «Αγυιόπαιδες» της Βαλύρας.
Επίσης,αναμένω με αγωνία,όπως και οι πολυάριθμοι
επισκέπτες στην ιστοσελίδα μας στο διαδίκτυο,να δημοσιευθεί
το σπάνιο φωτογραφικό του υλικό που έχει συλλέξει με επιμονή
και υπομονή εδώ και δεκαετίες ο Γιάννης Λύρας.Φιλικά Χρ. ΠΑΠ.

I congratulate my Professor Sean exadelfo biologo Lyra for the travelogue of ' Agyiopaides
' of Balyras.Also, I await with bated breath, as well as visitors to our website on the Internet,
to be published in a rare photo of material that has been collected with tenacity and patience
for decades Sean Lyras.Friendly Ch. PAP.



Δευτέρα, 29 Μαρτίου 2010
Αναμνήσεις από τη Βαλύρα...
Οι Αγυιόπαιδες
Του Γιάννη Δημ.Λύρα
Καθηγητή-Ερευνητή-Ιστοριοδίφη
Είναι μεσημέρι. Τα παιδιά λαγοκοιμούνται καιροφυλακτώντας πότε θα αποκοιμηθούν οι γονείς,γιατί είναι κουρασμένοι από τις δουλειές που έκαναν στα κτήματα και ζώα.Αγωνιούν πάνω στο καλαμένιο κρεβάτι στηριγμένο σε τρίποδα με το στρώμα γεμάτο από βουτούμι,μαρίτσα, άχυρα,καλαμπόφυλλα και δυο φέτες ψωμί,είναι κρυμμένες κάτω από το κρεβάτι.Στο κατώϊ τα ζώα ξεροσταλιάζουν,ο σκύλος γαβγίζει και τα κοκόρια τσακώνονται.Τα δευτερόλεπτα γίνονται χρόνος και η αγωνία κορυφώνεται.
Το ροχαλητό δίνει το σήμα. Με τα νύχια των ποδιών βγαίνουμε στο χαγιάτι. Επειδή η σκάλα είναι ξύλινη και τρίζει πηδάμε στα λιόκλαρα από τα πραμακλίκια ρίχνοντας στο σκύλο το ψωμί για να μην γαβγίζει. Ο ντάκος της εξώπορτας είναι καλά σφηνωμένος.Γι’ αυτό πηδάμε πόρτες, παράθυρα, μάντρες, φράκτες.Βρισκόμαστε έξω από το σπίτι. Ανά τας αγυιάς και ανά τας ρύμας παντού παιδιά με χαρούμενα και γελαστά πρόσωπα.Ο ήλιος καίει.Το μόνο ένδυμα ένα ...(συνέχεια στο σύνδεσμο >>> http://storyval.blogspot.com/2010/03/blog-post_29.html )
Πέμπτη, 25 Μαρτίου 2010
Ο εορτασμός της 25ης Μαρτίου στη Βαλύρα

Με μεγάλη λαμπρότητα εορτάστηκε στη Βαλύρα
ο διπλός εορτασμός της 25ης Μαρτίου,Ευαγγελισμός
της Θεοτόκου και επέτειος της επανάστασης του 1821.
Πρωταγωνιστές ήταν οι μαθητές του Δημοτικού
Σχολείου και του Νηπιαγωγείου Ιθώμης,
που με τα επίκαιρα ποιήματα και τα θεα-
τρικά σκέτς,υπό την καθοδήγηση των δα-
σκάλων τους,έφεραν στις μνήμες όλων μας
στιγμές από τον μεγάλο εθνικό ξεσηκωμό
του 1821.


Τετάρτη, 24 Μαρτίου 2010
Η Βαλύρα στον αγώνα του 1821
Η Βαλύρα με την ενεργή συμμετοχή της στο μεγάλο ξεσηκωμό του 1821,δίνει γενναίο παρόν στην υπόθεση της πολυπόθητης λευτεριάς.Στα Γενικά Αρχεία του Κράτους(ΓΑΚ),είναι καταχωρημένα με ημερομηνία 30 Αυγούστου 1825,όλα τα στοιχεία που αφορούν τη συμμετοχή της Βαλύρας στον αγώνα του 1821.
Επίσης εκεί υπάρχουν και πολλά άλλα ενδιαφέροντα
που αφορούν την μετέπειτα ιστορία της Βαλύρας.
Οι Βαλυραίοι αγωνιστές,τα ονόματα των οποίων αναφέρονται παρακάτω,ανήκαν στο σώμα του οπλαρχηγού Παναγιώτη Κεφάλα από το Δυρράχι της Μεγαλόπολης.Έλαβαν μέρος σε πολλές μάχες του Εθνικού ξεσηκωμού και ιδιαίτερα,στην πολιορκία για την απελευθέρωση της Τριπολιτσιάς,στις μάχες του Βαλτετσίου,των Δερβενακίων και της Κορίνθου.
Στα 1824 συμμετείχαν στις αμυντικές προσπάθειες στα παράλια της Μεσσηνίας για πιθανή απόκρουση επιδρομής των Αράβων,οι οποίοι βοηθούσαν τότε την καταρρέουσα Οθωμανική αυτοκρατορία.
Ο κατάλογος των Βαλυραίων αγωνιστών έχει ως εξής:Ιωάννης Γεωργακόπουλος, Αναγνώστης Γιαουρδάς,Δημήτριος Βασιλόπουλος,Χρήστος Βασιλόπουλος,Καλόγερος Γκομέσης,Αντώνιος Γκομέσης,Αναγνώστης Γεωργόπουλος,Ζαχαρίας Κανελλόπουλος(Ιερέας),Αναστάσιος Κατσιλιέρης,Ανάργυρος Καρτερολιώτης,Παναγιώτης Καρτερολιώτης,Δημήτριος Καρτερολιώτης,Κωνσταντής Καρύδης, Ανδρέας Καρύδης, Δημήτριος Καρύδης,Σταυριανός Καρύδης,Γιαννάκης Καρύδης, Δημήτριος Κουρόπουλος, Άγγελος Λεοντήρης(ή Λιοντήρης), Βασίλειος Λεοναρδόπουλος, Βασίλειος Λινάρδος, Ιωάννης Λινάρδος,Γεώργιος Λύκος, Αθανάσιος Λύκος,Αθανάσιος Λύρας, Νικόλαος Μαυροειδής , Αναγνώστης Μπότσικας, Αναστάσιος Μπότσικας,Γεώργιος Μυλωνόπουλος,Ιωάννης Μπακόπουλος(Ιερέας), Παναγιώτης Μπακόπουλος,Γιάννης Μπάλας, Γιαννάκης Μπόβης,Γεώργιος Μπόβης, Παναγιώτης Μπόβης, Γεώργιος Μυλωνάς,Δημήτρης Μυλωνάς,Νικόλαος Μυλωνάς, Αναγνώστης Μπουρολιάς,Αγγελής Μπουρολιάς,Πανάγος Μπουρίκας,Σταυριανός Μπουρίκας, Ιωάννης Μπουζαλάς,Παναγιώτης Ντουραμάκος, Παναγιώτης Ξυδόπουλος, Παναγιώτης Σερφετόπουλος,Παναγιώτης Παπασαραντόπουλος, Γεώργιος Σαραντόπουλος, Σπυρίδων Σαραντόπουλος, Σωτήριος Σαραντόπουλος,Αναστάσιος Σπυρόπουλος,Νικόλαος Σταθόπουλος,Θεόδωρος Τσαγκάρης,Πανάγος Τσαγκάρης,Χρήστος Τσαγκάρης,Γεώργιος Κοντοπανάγος,Δημήτρης Τσιλιβίτης,Πέτρος Τσιλιβίτης,Παναγιώτης Τσιμπουκλής,Αθανάσιος Χαλικούρας,Θεόδωρος Χαλικούρας, Γιαννάκης Χριστάκης,Γεώργιος Χριστάκης.
Στη συνέχεια αναφέρουμε σύντομα βιογραφικά σημειώματα...(συνέχεια στο σύνδεσμο >>> http://storyval.blogspot.com/2010/03/1821.html )


Η απελευθέρωση της Βαλύρας από τους Τούρκους.
Αμέσως με την κήρυξη της επανάστασης του 1821 στις 23 Μαρτίου στην Καλαμάτα,οι Τζεφερεμιναίοι(Βαλυραίοι) αγωνιστές ξεκίνησαν τον αγώνα για την απελευθέρωση του χωριού τους.Ήταν η επόμενη ημέρα 24η Μαρτίου,όταν ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης έφθασε στο Τζεφερεμίνι. Οι συνθήκες ήταν σκληρές και άνισες λόγω έλλειψης πολεμοφοδίων και δυσανάλογων στρατιωτικών δυνάμεων,όπου οι Τούρκοι υπερτερούσαν καταφανώς.Το χωριό βρισκόταν ανάμεσα σε δύο πολύ ισχυρά Τουρκικά σρατόπεδα.Της Σκάλας και της Άνδρούσας.Οι αγωνιστές της Βαλύρας είχαν βέβαια την συμπαράσταση και των πολεμιστών,της Μεγαλόπολης,των χωριών της Τσακώνας(Σούλι,Άνω Κούρταγα, Δερβένι),καθώς και επαναστατών από τη Μάνη.
Οι μάχες στη Βαλύρα κράτησαν περίπου επτά μήνες και οι Τούρκοι κρατούσαν γερή αντίσταση στο Μπιζάνι,όπου είχαν οχυρωθεί.Στο τέλος όμως και μετά την γενναία και σύσσωμη πάλη των ηρωικών επαναστατών, αναγκάζονται να διαφύγουν προς τον λόφο της Τσούκας,στα βόρια του χωριού και απ’ εκεί να προχωρήσουν προς το Αλητούρι, όπου ενώθηκαν στο κάστρο του Μήλα με τους στρατιώτες του φοβερού Δεφτέρ ή Ντεφτέρ Αγά. Ήταν Φθινόπωρο του 1821,όταν επιτέλους στο Τζεφερεμίνι κυμάτιζε το φλάμπουρο της ελευθερίας.

Η δράση του Κολοκοτρώνη στη Βαλύρα
Το 1804 ο πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Καλλίνικος ο Δ΄, αφόρισε ύστερα από πιέσεις του Σουλτάνου τους επαναστάτες Έλληνες καπεταναίους.Πρόκειται για τον γνωστό Καλλινίκιο αφορισμό,ο οποίος διαβάστηκε σε όλες τις ορθόδοξες εκκλησίες της Οθωμανικής επικράτειας.Τότε πολλοί ραγιάδες υπήκοοι, παρασυρόμενοι , εξόντωσαν χιλιάδες αγωνιστές της ελευθερίας. Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης,που βρισκότανε στη Μάνη,κίνησε με καμιά ογδονταριά παλικάρια που του είχαν απομείνει από το ξεκλήρισμα των προσκηνυμένων,να διαφύγει προς τα δυτικά παράλια της Πελοποννήσου και απ’ εκεί στη Ζάκυνθο.
Η διαδρομή που ακολουθούσε τον έφερε αναγκαστικά και από
το Τζεφερεμίνι(Βαλύρα).Τούτο συνέβη κατά το έτος 1805.

Νύχτα στο Τζεφερεμίνι...το 1805-Η μάχη στο Μπεζεστένι.
Όταν έφθασε ο γέρος του Μοριά στο Τζεφερεμίνι,είχε ήδη νυχτώσει και πριν προλάβει να ξαποστάσει ηδοποιήθηκαν,από ντόπιους δυστυχώς προδότες,οι Τούρκοι της Ανδρούσας,
οι οποίοι κίνησαν για να τον συλλάβουν.Τότε ο Κολοκοτρώνης τους έστησε με τα παλικάρια
του καρτέρι στο Μπεζεστένι,όπου δόθηκε μια πολύ σκληρή μάχη.Στη μάχη αυτή το Τούρκικο ασκέρι εξοντώθηκε και όσοι διασώθηκαν το έβαλαν στα πόδια και ο Κολοκοτρώνης τους κυνήγησε μέχρι το Λέζι(σημ.Λάμπαινα).Απ’ εκεί προχώρησε προς την Αρχαία Μεσσήνη και δια μέσου της Αρκαδικής Πύλης,βγήκε στην Αρκαδιά(σημ.Κυπαρισσία).Ο γέρος του Μοριά,
όπως προκύπτει από τα απομνημονεύματά του,που έχει συγγράψει ο Τερτσέτης,πέρασε άλλες δύο φορές από τη Βαλύρα.
Φεβρουάριος του 1806.
Τον Φεβρουάριο του 1806 προερχόμενος από το Πήδημα,έφθασε μεσάνυχτα στην παγωμένη από τον βαρύ χειμώνα,Βαλύρα.Την εποχή εκείνη ήταν Αγάς στη Σκάλα ο φοβερός Κεχαγιάμπεης, ο οποίος είχε για << χόμπι >> το φριχτό παλούκωμα.Πασίγνωστες είναι οι θηριωδίες του στην Παλουκόραχη της Σκάλας,όπου δεσπόζει ακόμα ο ανεμόμυλος.Και αυτή τη φορά δυστυχώς ο γέρος του Μοριά προδόθηκε από ντόπιους προδότες στους Τούρκους και ο Κεχαγιάμπεης κίνησε εναντίον του επικεφαλής 2.000 στρατιωτών με τα παλούκια.Τότε ο Κολοκοτρώνης αναγκάστηκε,μέσα στην άγρια νυχτιά, να τραβήξει προς το Αλητούρι.
Η επανάσταση στη Βαλύρα-24 Μαρτίου 1821.
Τελευταία φορά ήταν,όταν ξεκίνησε η επανάσταση στην Καλαμάτα στις 23 Μαρτίου 1821.
Ο Κολοκοτρώνης προχωρώντας για την Σκάλα,όπου η απελευθέρωση της ήταν στρατηγικής σημασίας για την επανάσταση,λόγω του ότι είχε Τούρκικο στρατό,σταμάτησε στη Βαλύρα για να δώσει το έναυσμα του ξεσηκωμού.Ήταν η 24η Μαρτίου.Στην μικρή πλατεία που είχε τότε το Τζεφερεμίνι, πλησίον της σημερινής,οι κάτοικοι του επιφύλαξαν θερμή υποδοχή.Του έφεραν δε και μια μεγάλη πέτρα, μας λέει η παράδοση, για να καθίσει.Η πέτρα αυτή υπήρχε μέχρι τα τέλη περίπου της 10/ετίας του 1950.Έκτοτε μεταφέρθηκε σε παρακείμενο οικόπεδο, λόγω διαμόρφωσης της σημερινής πλατείας.Στην Βαλύρα ο γέρος του Μοριά διέμενε στο Μπιζάνι,στο σπίτι του Βασιλείου Ι.Λινάρδου,μετέπειτα πρώτου Δημάρχου,με τον οποίο είχαν στενή φιλική σχέση από τα παιδικά τους χρόνια στα βουνά και στα λαγκάδια της Αρκαδίας και κυρίως στο Κυπαρίσσι της Καρύταινας,όπου και ο τόπος καταγωγής των Λιναρδαίων.
Η παράδοση αναφέρει ότι πιθανόν να φιλοξενήθηκε και στο σπίτι του Πουλόπουλου ή των Γιωργοπουλαίων στον Άι Δημήτρη.Γεγονός είναι ότι ο Κολοκοτρώνης,όπως όλοι σχεδόν οι καπεταναίοι του '21,για λόγους ασφαλείας,αλλού διέδιδε ότι θα μείνει και τελικά αλλού διανυκτέρευε.Δυστυχώς οι προδότες δεν εξέλειπαν ποτέ.


Τρίτη, 23 Μαρτίου 2010
(+) Αυτοί που φεύγουν... Έφυγε από τη ζωή η Ελένη Χριστάκη.
(συνέχεια στο σύνδεσμο >>> http://kinvaliras.blogspot.com/2010/03/88.html )



Η επανάσταση του '21 φάρος & οδηγός
για την ελευθερία & την αυτοδιάθεση των λαών!
Σήμερα το αγωνιστικό φρόνημα των ηρώων
του 1821,ας μας εμπνέει κι' ας μας γαλουχεί
για τον καθημερινό μας αγώνα και για τα
τερτίπια των δήθεν φίλων μας.Οι τσιφλικάδες
ξένοι και ντόπιοι και τότε και τώρα,ίδιοι ήταν
πάντα και ίδιοι θα παραμείνουν.Ας έχουμε
ακμαίο το ηθικό σαν εκείνους που πολέμησαν
στα δίσεκτα εκείνα χρόνια και οι αγώνες τους ας μας διδάσκουν!

"Μια φορά εβα-
πτίστημεν με το
λάδι,βαπτιζόμεθα
και μία με το αίμα
δια την ελευθερίαν
της πατρίδος μας"

Θεόδωρος Μπότσικας.
(Γνωστός ως Κολοκοτρώνης)



Δευτέρα, 22 Μαρτίου 2010
Όλα τα είχαμε,το νέφος μας έλλειπε!!!
Αποπνικτική ήταν η ατμόσφαι-
ρα το Σάββατο στη Βαλύρα και
σε ολόκληρη την ευρύτερη περι-
οχή της ΒΙ.ΠΕ. Μελιγαλά.
Οι τσιμνιέρες έβγαζαν άφθονο καπνό και μια δυσοσμία από τα πυρενελουργία και τα λοιπά εργοστάσια που λειτουργούν εκεί, έκλεινε την αναπνοή.

Καλή η βιομηχανική δραστηριότητα στο τόπο μας,γιατί δίνει δουλειά και συμβάλει τα
μέγιστα στην οικονομική ανάπτυξη και στην ευημερία της περιοχής μας,που χωλαίνει βιομηχανικά. Όμως,καλοί μας άνθρωποι,λάβετε και τα μέτρα εκείνα που θα προστατ-
εύουν το περιβάλλον από την μόλυνση και την καταστροφή.Η τεχνολογία προσφέρει
λύσεις για την αποφυγή τέτοιων φαινομένων. Μια μικρή επένδυση ακόμα,μπορεί να
δώσει τις λύσεις.Υπάρχουν και τα φίλτρα,εξ όσων γνωρίζει ο καθένας μας,που μπορούν
να φιλτράρουν τα καυσαέρια που εκπέμπονται. Είναι θέμα υγείας όλων μας.Ας προλά-
βουμε το κακό εν τη γενέσει του,πριν γίνουμε νέο Θριάσιο πεδίο.Και μιας και ο λόγος
για την Βιομηχανική Περιοχή Μελιγαλά,θα πρέπει η τοπική αυτοδιοίκηση,όμοροι Δήμοι
και Νομαρχία,να δουν το όλο θέμα γενικότερα,γιατί πέρα από από αέρια,υπάρχουν τα
στερεά και τα υγρά απόβλητα,για τα οποία πρέπει να ληφθεί δραστική πρωτοβουλία
για την αποφυγή μόλυνσης του εδάφους,του υδροφόρου ορίζοντα και των ποταμών.

ΙΕΛ

Στο << Χ >> έμειναν Αστέρας & Πανιώνιος

Με ελπίδες λιγοστές,έστω
και απατηλές , ο Αστέρας
παλεύει για το << θαύμα >>.
(συνέχεια στο σύνδεσμο>>> http://starval.blogspot.com/2010/03/0-0.html )


Κυριακή, 21 Μαρτίου 2010
«Μέτρον άριστον»
Γράφει ο:Γιώργος Μιχ. Λιοντήρης
Πολιτικός Μηχανικός

***
Στην ακατάσχετη μετρο-λογία των ημερών, των μηνών (έως πότε άραγε;) για την λήψη – επιβολή μέτρων που στοχεύουν όλους(;), σαν συνέπεια της καπιταλιστικής κρίσης και στον βαθμό που μας αφορά σαν περιφερειακή χώρα και σαν χώρα – μέλος(;) της ευρωζώνης, γνωμικά και ρήσεις (και όχι μόνο) των αρχαίων Ελλήνων σοφών, τώρα περισσότερο από κάθε άλλη φορά, μοιάζει να δείχνουν συμπεριφορές και τρόπο ζωής, για την «δημιουργία» άμυνας, καταφυγίου και φάρου στην καθημερινότητα μας στην διαφαινόμενη «καταιγίδα» και για την οποία ας ελπίσουμε να έχει μικρή διάρκεια.
Το γνωμικό που αποδίδεται στον αρχαίο Έλληνα σοφό (έναν από τους επτά σοφούς) Κλεόβουλο τον Ρόδιο (6ος π.Χ.) είναι ενδεικτικό της μεγάλης σημασίας και σπουδαιότητας που είχε το μέτρο στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία και ζωή.
Ακόμα στην κοινωνία, την πολιτική, την θρησκεία, την καθημερινή συμπεριφορά, τις τέχνες, το μέτρο ήταν απαραίτητη προϋπόθεση για την εξέλιξη και άνθηση του ελληνικού τρόπου ζωής, του αρχαιοελληνικού πολιτισμού.
Και την σημερινή εποχή το μέτρο έχει καθοριστικό ρόλο στην λήψη αποφάσεων στην προσωπική, οικογενειακή ζωή, στην καθημερινότητα, στην κοινωνία, στην ηθική, στην επιστήμη, στην πολιτική.
Οι ακρότητες και υπερβολές δημιουργούν σε κάθε περίπτωση ανισορροπίες και κατά κανόνα οι επιπτώσεις τους δικαιώνουν το μέτρο.
Η με μέτρο και χωρίς υπερβολές χρήση χρόνου, ενεργειών, πράξεων, υλικών, χρημάτων κ.λ.π. είναι ίσως, μεταξύ των άλλων, προϋπόθεση για την επίτευξη των όποιων στόχων θέτει ο καθένας μας.
Αντίθετα οι ακρότητες και οι υπερβολές στην συμπεριφορά, στις πράξεις, τις περισσότερες φορές, δημιουργούν επιπρόσθετα προβλήματα, κοινωνικά, οικονομικά κ.α. με συνέπεια να δυσχεραίνεται ακόμα περισσότερο η κατάσταση (προσωπική, οικογενειακή, κ.λ.π.).
Ειδικότερα στην παρούσα δύσκολη φάση που διανύουμε σαν χώρα και κοινωνία, θα έλεγε κάποιος ότι το μέτρο επιβάλλεται, περισσότερο από άλλοτε, να είναι εκείνο που πρέπει να καθορίζει, πέραν των άλλων, την καθημερινότητά μας, την συμπεριφορά μας, τις πράξεις μας, μέχρις ότου αποφευχθεί η σύγκρουση με το «παγόβουνο».
Σε κάθε περίπτωση, όμως, συμπατριώτες και φίλοι, (γιατί σαν χώρα και κοινωνία έχουμε ξεπεράσει πολύ δύσκολες καταστάσεις τόσο στο πρόσφατο όσο και στο απώτερο παρελθόν) χρειάζεται ψυχραιμία, κουράγιο και προπάντων αισιοδοξία.



Παρασκευή, 19 Μαρτίου 2010
Του Ακαθίστου Ύμνου σήμερον...
«ὀρθοστάδην τότε πᾶς ὁ λαὸς κατὰ τὴν νύκτα ἐκείνην τὸν ὕμνον τῇ τοῦ Λόγου Μητρὶ ἔμελψαν καὶ ὅτι πᾶσι τοῖς ἄλλοις οἴκοις καθῆσθαι ἐξ ἔθους ἔχοντες, ἐν τοῖς παροῦσι τῆς θεομήτορος ὀρθοὶ πάντες ἀκροώμεθα».

Οδεύουμε προς τις άγιες ημέρες των παθών και του Πάσχα
και στις εκκλησίες μας ψάλλεται σήμερα με κατάνυξη,ο Ακ-
άθιστος ύμνος κατά την ορθόδοξη χριστιανική παράδοση.
Ένας Ύμνος σύμβολο για τις δύσκολες στιγμές του Ελληνισ-
μού και στις σημερινές πολύ δύσκολες περιστάσεις,ας τον
ψάλλουμε όλοι.(συνέχεια στο σύνδεσμο >>>
http://eklisval.blogspot.com/2010/03/blog-post_19.html )