Ο Walter Sipser, ο Νεοϋορκέζος που βρίσκεται στα δεξιά της φωτογραφίας δήλωσε ότι όσο κι αν αυτή η στιγμή έχει αποτυπωθεί ανέμελη, η πραγματικότητα ήταν ότι η παρέα βρισκόταν σε σοκ και βαθιά δυστυχία. Και αυτός και η φίλη του εξέφρασαν το παράπονο τους για το φωτογράφο που τους απαθανάτισε χωρίς την άδεια τους, με τρόπο που διαστρεβλώνει τα συναισθήματα και τη συμπεριφορά τους.
Όμως, σημειώνει ο αρθρογράφος του Guardian, σήμερα πια η έννοια της φωτογραφίας δεν έχει καμία σχέση με τους ανθρώπους που απεικονίζονται. Είναι μια εικόνα για την ιστορία και τη μνήμη από μια κατακλυσμιαία ιστορική στιγμή. Ο θάνατος δεν σταματά τη ζωή και αυτή την αλήθεια την έχουν διατυπώσει καλλιτέχνες και συγγραφείς μέσα από τους αιώνες. Στον πίνακα "Η πτώση του Ίκαρου" ο αναγεννησιακός ζωγράφος Pieter Bruegel απεικονίζει έναν αγρότη να οργώνει την ώρα που ένα αγόρι βρίσκει το θάνατο πέφτοντας στη θάλασσα.
Ο Stendhal συλλαμβάνει με παρόμοιο τρόπο την παραφωνία της ιστορίας στο μυθιστόρημα του "The Charterhouse of Parma". Και ο Τόνι Μπλερ στο βιβλίο του ”Α Journey” γράφει: “ Είναι εκπληκτικό το πόσο γρήγορα το σοκ απορροφάται από τους ρυθμούς του ανθρώπινου πνεύματος....Θυμόμαστε αλλά δεν νοιώθουμε όπως εκείνη τη στιγμή”...
Κι έτσι, 10 χρόνια μετά,συνεχίζει ο Jones, το νόημα αυτής της φωτογραφίας είναι ότι οι μνήμες εξασθενούν γρήγορα. Οι άνθρωποι που απεικονίζονται είναι μαζί μας. Και εμείς είμαστε εκείνοι των οποίων η ζωή συνεχίστηκε με τα γαλανά νερά του χρόνου να μας απομακρύνουν από την καρδιά της τραγωδίας”...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου